Kerana Buka Purdah Calon Isterinya Yang Cantik, Pengantin Lelaki Di Tampar Keluarga Calon Isteri

Mengikut adat tradisional turun temurun di Timur Tengah, calon pengantin lelaki dilarang melihat wajah calon pengantin wanita sebelum mereka berkahwin. Itulah sebabnya calon pengantin wanita selalu memakai penutup muka atau semacam cadar untuk menutup wajahnya.

Calon mempelai lelaki harus menunggu hingga perkahwinan usai untuk melihat wajah calon isterinya. Apabila dia berkeras ingin melihat wajah calon isterinya semasa proses melamar atau masa pesta perkahwinan, maka boleh membawa maut.


Wanita Arab Bercadar
Wanita Arab dikenal memiliki kulit tercantik di dunia kerana mereka memakai hijab dan purdah sehingga tidak terpapar oleh udara luar



Itulah yang dialami seorang lelaki Arab Saudi yang berkeras membuka purdah calon isterinya. Akibatnya, ia harus menerima tamparan mentah bertubi-tubi dari saudara laki-laki calon isterinya pada Isnin 2 Mac 2015.

Sang pengantin lelaki yang tak disebutkan namanya itu menjadi bulan-bulanan keluarga mempelai wanita kerana berani membuka purdah calon isterinya meski sudah dilarang saat melamar.

Sebelum acara lamaran, wajah calon mempelai wanita ditutup purdah



Proses lamaran itu awalnya berjalan lancar. Semua permintaan mempelai wanita sudah dipenuhi. Namun apabila lelaki itu minta izin melihat wajah calon isterinya, keluarga mempelai wanita melarang. Namun lelaki itu berkeras.

Karuan saja ibu bapa mempelai wanita marah dan saudara laki-lakinya langsung membaling asbak ke arah lelaki itu. Tak sampai di situ, lelaki itu dihadiahi beberapa tamparan mentah hingga akhirnya proses lamaran dan pernikahan itu batal sama sekali.

Calon pengantin wanita ini hanya boleh terdiam melihat semuanya kacau dan ia batal berkahwin



Sebenarnya, ulama setempat, dalam fatwanya, membolehkan wajah seorang wanita yang akan dinikahi dilihat oleh calon suaminya sebelum perkahwinan berlangsung.
(Emirates 24/7)
0 Komentar untuk "Kerana Buka Purdah Calon Isterinya Yang Cantik, Pengantin Lelaki Di Tampar Keluarga Calon Isteri"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info