Melihat Wanita Hindu Mandi Suci Massal Pada Festival Swasthani Brata Katha Di Nepal

Kebudayaan di setiap penjuru dunia memang berbeza-beza dan sangat unik. Bagi seorang traveller, justeru kepelbagaian budaya yang unik ini boleh membuat merasa dekat menjadi sebahagian warga dunia.

Mari kita melawat Nepal, sebuah negara yang berada di kaki pengunungan Himalaya yang terkenal dengan Puncak Everest-nya untuk melihat budayanya yang unik iaitu Festival Swasthani Brata Katha.

Banyak wanita Hindu mandi suci secara besar-besaran di Sungai Saali pada hari pertama Festival Swasthani Brata Katha di Sankhu, Kathmandu, Nepal, Isnin pada 5 Januari 2015.

Setiap hari dalam masa sebulan penuh, umat Hindu membaca satu bab daripada 31 bab Swasthani yang dinukil daripada kitab suci Brata Katha yang dikhaskan untuk Dewa Madhavnarayan dan Dewi Swasthani.


Festival Swasthani Brata Katha di Nepal

Festival Swasthani Brata Katha di Nepal

Festival Swasthani Brata Katha di Nepal

Festival Swasthani Brata Katha di Nepal
Para wanita Hindu mandi suci massa di Sungai Saali, Sankhu pada hari pertama Swasthani Brata Katha festival di Kathmandu, Nepal, Isnin 5 Januari 2015


Nah, apabila ingin melihat festival ini, kunjungilah Nepal pada awal bulan Januari. Anda akan takjub melihat kebudayaan mereka.
(istimewa)
0 Komentar untuk " Melihat Wanita Hindu Mandi Suci Massal Pada Festival Swasthani Brata Katha Di Nepal"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info