'Pulau Penis' di Fiji Dijual Dengan Harga 125 Ribu Usd

Pulau berbentuk burung dan bentuk hati bukanlah pulau paling aneh yang ada di dunia. Sebuah pulau kecil yang ada di Fiji, Pasific Selatan walaupun pulau ini disebut-sebut mempunyai bentuk yang mirip zakar.
Jika dilihat dari atas, pulau kecil ini memang mempunyai bentuk seperti organ kelamin lelaki. Dalam laman rasmi pulau ini, Mavuva disebut-sebut sebagai pulau yang mudah diakses. Pulau ini juga didakwa boleh membawa orang yang ada di sana seperti hidup di syurga.
Pulau berukuran kira-kira 43 hektar dan mempunyai atol atau pulau karang di bahagian bawahnya yang tak terlalu tebal di bawahnya. Hal ini membuat pulau Mavuva banyak diincar untuk prospek hartanah.
Pulau ini juga masih berada dalam lingkup Great Sea Reef, barisan karang laut paling besar ketiga di dunia. Pantai yang mempunyai penglihatan berwarna hijau cerah ini merupakan salah satu harta alam Fiji.
Pulau ini mempunyai kehidupan laut yang sangat indah dan kaya. Pokok kelapa, pokok kelapa sawit, batu lava, bunga eksotik semua terhampar di sekitar pulau ini. Selain itu, ada dua pantai berpasir putih yang terbentang dari ujung ke ujung pulau.


Pulau Mavuva
Restoran, bar dan club house, yang pastinya punya pemandangan pantai yang menakjubkan juga didapati di pulau ini. Namun jika anda benar-benar ingin bercuti ke tempat ini, nampaknya anda harus merogoh poket yang cukup dalam. Dilaporkan dari Thrillist, anda perlu membayar kira-kira US $ 125,000
 
Namun dengan harga ini, anda tak cuma boleh bercuti saja. Tetapi dengan harga tersebut, anda juga boleh sekaligus jadi pemilik pulau unik ini.
0 Komentar untuk "'Pulau Penis' di Fiji Dijual Dengan Harga 125 Ribu Usd "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info