Foto: Transformasi Lelaki Yang 190 Kali Pembedahan Plastik Untuk Jadi Barbie Kini Pembedahan Pasang Sayap


Justin Jedlica (34 tahun) terkenal bukan kerana bakatnya, namun berkat penampilan yang unik. Justin disebut sebagai boneka hidup selepas perubahan fizikalnya yang kian hari mirip dengan boneka Ken, pasangan Barbie. Untuk mirip dengan Ken, ia telah melakukan pelbagai operasi plastik ekstrem sebanyak 190 kali.Sejak remaja, ia tidak percaya diri dengan penampilan fizikalnya. Justin melakukan operasi plastik pertamanya di usia 17 tahun. Saat itu ia melakukan rhinoplasty atau pembedahan hidung. Setelah melakukan bedah plastik pertamanya, lelaki asal New York itu terus melakukan bedah plastik hingga saat ini.Terakhir kali ia mendedahkan telah melakukan 190 pembedahan plastik, namun tidak berapa lama dari itu ia kembali menjalani pembedahan urat sehingga membentuk otot. Seluruh wajahnya sudah pernah mendapat sentuhan pisau bedah, bermula dari hidung, meniruskan wajah, mengubah struktur tulang wajah, menyempurnakan bentuk bibir hingga menambah implan punggung agar bentuknya lebih bulat dan berisi.Bentuk tubuh yang indah dan gagah Justin pun bukan didapat dari hasil sukan bertahun-tahun, melainkan dari bedah plastik. Justin yang berprofesi sebagai model itu mengaku membuat seluruh ototnya dengan menambah implan agar bentuk perutnya menjadi six-pack dan bahagian dadanya kelihatan lebih berisi.

Bentuk tubuh six pack ini bukan merupakan hasil latihan bertahun-tahun, melainkan boleh terjadi kerana implan melalui pembedahan plastik



Bedah plastik terbaru yang dijalaninya adalah menambah otot sayap di bahagian belakangnya. Saking seringnya menjalani pembedahan plastik, lelaki gay yang sudah mempunyai suami jutawan itu mempunyai bakat untuk mereka bentuk implannya sendiri. "Implan bahagian belakang saya merupakan salah satu desainku yang pengerjaannya menggunakan tangan untuk memastikan sesuai dengan milik anak patung Ken. Aku ingin kesannya seperti mempunyai sayap," ujar Justin.

Justin Jedlica bersiap untuk menjalani prosedur pembedahan plastik pemasangan sayap di punggungnya

Bahagian punggung Justin Jedlica dicoret-coret oleh doktor bedah sebagai penanda aras untuk pemasangan implan sayap (atas), penampakan implan sayap yang akan dipasang di belakang Justin sang lelaki Barbie (bawah)


Terlalu sering melakukan bedah plastik dan menjalani pelbagai pembedahan ekstrem tentu saja berisiko pada kesihatan. Salah satu bedah plastik yang membahayakan yang pernah dijalaninya adalah pembedahan dahi untuk menghilangkan saluran darah. Pada masa itu dokter kecantikan, dr. Dubrow melarangnya untuk melakukan pembedahan tersebut kerana boleh berisiko kebutaan. "Apabila darah tersumbat, maka kamu boleh buta. Itu sangat berisiko," ujar dr. Dubrow.

Justin Jedlica saat bersiap menjalani pembedahan dahi untuk menghilangkan saluran darah di dahinya (kiri), dan sesudah pembedahan yang menakutkan para doktor tersebut berjaya (kanan)

Tapi nampaknya obsesi Justin sangat kuat sehingga ia tak peduli dengan risiko yang yang sudah dipaparkan oleh doktor kecantikan itu Beberapa doktor bedah plastik juga sempat menolak melakukan prosedur berbahaya tersebut, tapi akhirnya Justin mencari doktor yang mahu menangani bedah penyingkiran urat di dahi itu. Untungnya, pembedahan tersebut berjaya.


Transformasi perubahan wajah asli Justin Jedlica sebelum pernah tersentuh pisau bedah plastik (kiri), dan wajahnya kini setelah setiap bagiannya dipermak melalui bedah plastik (kanan)

Hasil akhir pemasangan implan otot sayap di punggung Justin Jedlica. Hasilnya malah membuat penampilannya semakin aneh

Justin mengatakan, ia berencana akan terus melakukan pembedahan plastik. Ia justru bangga bila seluruh tubuhnya bisa mendapatkan pembedahan plastik. Prosedur selanjutnya, Justin berencana untuk melakukan implan perut dan pada betis.
(E!, Daily Mail)
0 Komentar untuk "Foto: Transformasi Lelaki Yang 190 Kali Pembedahan Plastik Untuk Jadi Barbie Kini Pembedahan Pasang Sayap"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info