Kakitangan Cleaning Service Hanya Perlu 7 Minit Untuk Bersihkan Seluruh Keretapi Berkelajuan Tinggi Shinkansen. Begini Caranya

Siapa yang tidak kenal kereta api cepat kelajuan bak peluru, Shinkansen yang menjadi simbol keunggulan Jepun di bidang teknologi? Hebatnya, meski kereta ini melaju dengan sangat cepat, namun saat anda berada di dalamnya anda tak akan mendengar suara apapun.

Terdapat paling tidak 323 kereta Shinkansen yang berangkat tiap hari dari Tokyo. Lalu bagaimana cara membersihkan kereta cepat tersebut? Jangan bayangkan seperti di KRL yang pasukan pembersihnya lalu lalang di depan anda.

Shinkansen sangat menjunjung tinggi keselesaan penumpang. Pasukan pembersihan Shinkansen hanya mempunyai masa tujuh minit untuk membersihkan bahagian dalam Shinkansen. Bagaimana caranya?

Perlu kerja pasukan yang sangat kukuh untuk membersihkan bahagian dalam kereta Shinkansen hanya dalam masa tujuh minit!

Screenshot salah satu adegan video dokumentari para petugas cleaning service membersihkan kereta api super cepat Shinkansen tanpa ada najis yang terlewat oleh mereka. Mereka hanya memerlukan masa 7 minit. Hebatnya lagi, usia rata-rata para petugas kebersihan ini adalah 52 tahun.

Video tersebut menjelaskan langkah-langkah yang dilakukan semasa membersihkan Shinkansen dari bahagian depan hingga belakang hanya dalam masa tujuh minit. Tiap orang mempunyai tanggung jawab masing-masing dan mesti bekerja sebagai berkesan dan cekap kerana mungkin. Dalam sehari mereka boleh membersihkan 20 rangkaian shinkansen!

Hebatnya, tak ada satu sudut pun yang terlewati oleh mereka. Dan yang paling uniknya adalah saat selesai, pasukan pembersihan akan berbaris serta menduduk mempersilakan penumpang untuk naik. Hebat sekali, kan?
0 Komentar untuk "Kakitangan Cleaning Service Hanya Perlu 7 Minit Untuk Bersihkan Seluruh Keretapi Berkelajuan Tinggi Shinkansen. Begini Caranya"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info