Video Polis Membaling Batu Bata Kepada Wanita Yang Tak Mahu Bayar Rasuah Saat Ditahan Ini Menjadi Sensasi

Sungguh memalukan kelakuan dan keruntuhan moral seorang polis ini. Perbuatannya sungguh mencemarkan nama baik kor institusinya yang seharusnya menegakkan undang-undang dan menjadi pengayom masyarakat.

Seorang pegawai polis di New Delhi, India, yang bernama Satish Chand ditangkap dan kemudian langsung dipecat selepas terakam oleh seorang pelintas dengan menggunakan video telefon bimbit semasa sedang melemparkan batu bata ke seorang perempuan yang ttidak mahu membayar rasuah sebanyak 200 rupee untuk polis tersebut.


Rakaman ini beredar luas melalui rangkaian sosial dan mencetuskan kemarahan orang ramai terhadap polis. Kekerasan tersebut terjadi kerana perempuan itu menerobos lampu merah ketika dia sedang membawa dua anak perempuannya ke sekolah menggunakan motosikal beliau.

Chand, sang polis, berkata kepada perempuan tersebut bahawa dia harus memberinya 200 rupee,, untuk pelanggaran itu agar surat-suratnya tidak ditahan dan mengikuti sidang serta membayar denda tilang. Sejumlah saksi mengatakan, perempuan itu menolak untuk membayar di tempat. Dia meminta surat tilang dari polis itu agar dapat membayar dendanya belakangan. Namun, polis tersebut menolak dan malah menendang motosikal perempuan itu.


Polisi lempar bata kepada wanita
Screenshot rekaman saat sang polis melempar batu bata kepada sang wanita pengendara motor kerana menolak membayar suap
Sang perempuan lalu membalas dengan melemparkan batu bata ke motosikal polis lalu lintas tersebut. Polis itu kemudian mengambil batu bata yang lain dan melemparkannya ke perempuan itu. Batu bata itu mengenai lengan perempuan tersebut.

Si perempuan kemudian kelihatan berusaha keras untuk menghentikan polis itu agar tidak melemparkan batu bata yang lain kepadanya.

Suami perempuan itu berkata, "Isteri saya berkata, dia membawa SIM. (Basikal motosikalnya) berdaftar, dan dia memakai topi keledar sehingga dia tidak akan membayar. Dia bilang, dia sedang terburu-buru kerana anak-anaknya bersamanya, lalu meminta polis itu untuk menghantar surat tilang, dan dia akan membayar denda. Saat polis itu menendang motosikal beliau, dia bilang kepada polis itu, "anda telah memecahkan motosikal saya, saya akan memecahkan punya anda."

Perempuan itu mendapat rawatan di rumah sakit untuk luka di lengan dan belakangnya.
0 Komentar untuk "Video Polis Membaling Batu Bata Kepada Wanita Yang Tak Mahu Bayar Rasuah Saat Ditahan Ini Menjadi Sensasi"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info