Banduan Di Wales Diletakkan Di Hotel. Akibatnya Mata Gadis Cantik Ini Dicungkil Dan Wajahnya Dimakan

Seorang gadis cantik bernama Cerys yemm terbunuh mengenaskan di tangan lelaki yang baru sahaja dikenalinya. Tak cuma itu, sang lelaki, yang ternyata bekas banduan, mencungkil mata si gadis dan memakan separuh wajahnya.

Semua berawal saat Cerys berkenalan dengan Matthew Williams di suatu tempat hiburan malam. Ketika diiundang ke bilik hotel tempat Matthews menginap, Cerys tak menolak.


Cerys Yemm
Salah satu posting terakhir Cerys yemm (kiri) bersama rakannya semasa hidup

Namun, tak disangka, Matthews seolah-olah mahukan sesuatu yang lebih dari Cerys. Lelaki itu menikam wajah cantik Cerys tanpa ampun.

Entah bagaimana awalnya, pekerja hotel ingin masuk ke dalam bilik Williams, tapi lelaki itu menolak. Seorang pegawai keselamatan menendang pintu dan menyaksikan pemandangan yang mengerikan.

Cerys Yemm
Natalie, saudara ipar Cerys amat terguncang, karena Cerys merupakan seseorang yang mengasuh anak-anak kakak laki-laki Natalie

"Ia berbuat seperti yang dilakukan Hannibal Lecter (tokoh pemakan manusia dalam filem bertema kanibalisme) terhadapnya. Ia mencungkil mata perempuan itu, memakannya, dan memakan separuh wajahnya pula," kata Lyn Beasley, warga yang tinggal di dekat hotel tersebut.Williams tewas di tempat kejadian setelah dilumpuhkan oleh taser (alat setrum voltan tinggi) petugas kepolisian.Williams adalah satu dari sekian banyak bekas banduan yang ditempatkan kerajaan Wales di hotel tersebut. Kerajaan memang punya dasar untuk memberikan penginapan sementara bagi para banduan yang baru keluar dari penjara jika mereka belum mempunyai tempat tinggal.Memang, bukan cuma bekas banduan yang ditempatkan di hotel-hotel kelas melati itu. Kerajaan juga memberikan penginapan kepada kehilangan tempat tinggal.Mandy Miles, pemilik Sirhowy Arms, hotel tempat terjadinya pembunuhan sadis itu mengatakan bahawa selama 6 tahun terakhir, kerajaan bandar menghantar sejumlah berumah tua dan remaja ke hotel beliau. Mandy tak mempertikaikan perkara itu.
Sirhowny Arms Hotel
Tempat kejadian perkara, Sirhowny Arms Hotel (kiri) dan Matthew Williams, sang kanibal sadis (kanan)

Namun, berikutan kematian Cerys, ia meminta agar latar belakang bekas banduan yang tinggal di hotel itu diungkap. Hasilnya cukup mengejutkan. Ternyata 10 tiada tempat tinggal bekas banduan merupakan bekas pelaku kekerasan seksual.

Dalam lima tahun terakhir, kerajaan Wales menempatkan 755 tiada tempat tinggal untuk tinggal di hotel-hotel murah kerana mereka tidak punya tempat tinggal sendiri maupun sanak saudara untuk dituju.

Cerys Yemm
Cerys yemm semasa hidup. Terlalu percaya kepada orang lain membuatnya kehilangan nyawa

Peristiwa ini berlaku bulan November 2014. Namun amalan penghantaran orang-orang yang kehilangan tempat tinggal termasuk bekas banduan ke hotel-hotel tersebut baru sahaja terungkap baru-baru ini akibat kejadian sadis ini.
(Daily Mail, Telegraph, BBC)
0 Komentar untuk "Banduan Di Wales Diletakkan Di Hotel. Akibatnya Mata Gadis Cantik Ini Dicungkil Dan Wajahnya Dimakan"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info