Tips Terbaik memilih Pakaian Bagi Wanita Berbetis Besar Agar Kelihatan Bergaya

Para wanita yang memiliki tubuh gemuk memerlukan tips khusus dalam berpenampilan. Apalagi bila mereka memiliki bagian betis yang besar, maka dibutuhkan tips padu padan dalam berbusana.

Wanita Berbetis besar
ilustrasi wanita berbetis besar

Dengan bentuk tubuh yang lebih besar pada bagian betis, wanita gemuk memerlukan trik tersendiri untuk menyeimbangkan penampilan tubuh.

Sepatu
Semua wanita mungkin menyukai flat shoes, namun sepatu itu hanya akan memperbesar tampilan betis dan membuat pergelangan kaki terlihat tenggelam. Sebaliknya, pilih sepatu high heels yang mampu membuat kaki terlihat ramping. Sedangkan untuk bagian sol heels, pilih yang tebal untuk kenyamanan.

sepatu untuk wanita berbetis besar
Para wanita berbetis besar ini cocok dengan high heels

Selain itu, kasut vamps juga mampu mengekalkan penampilan anda. Terpenting, elakkan kasut dengan aksen strap yang boleh membuat betis kelihatan semakin besar.



seluar panjang

Seluar panjang adalah item fesyen terbaik untuk menyembunyikan betis yang besar. Pilih seluar dalam warna yang solid seperti warna hitam. Pastikan seluar panjang anda tidak terlalu ketat.

Celana Panjang Untuk Wanita Berbetis Besar
Wanita berbetis besar boleh mencontohi gaya seluar ini, asal jangan yang ketat


Kerana jika seluar terlalu ketat, betis akan semakin terlihat dan tidak boleh disamarkan dengan seluar panjang. Potongan seluar yang lebar atau bootcut mampu mengatasi masalah betis yang besar.

Jangan malu memakai skirt

Bagi wanita yang mempunyai betis besar memang merasa takut untuk memakai skirt. Agar tetap cantik dan betis kelihatan ramping, pilih skirt dalam potongan A-line yang membuat betis dan pergelangan kaki kelihatan kecil. Usahakan skirt yang anda kenakan berakhir tepat di lutut.

Rok Untuk Wanita Berbetis Besar
Siapa kata wanita berbetis besar tidak boleh memakai skirt lutut-panjang?



Cool kan?



permainan warna

Untuk menyembunyikan betis yang besar, kenakan atasan dalam warna-warna yang cerah dan bawahan dalam warna yang gelap.

Cara gadis ini menyiasat betisnya yang besar dengan permainan warna serta memakai seluar dalam warna solid untuk menyiasati betisnya yang besar boleh dicontohi


Cara ini akan menyerlahkan tubuh bahagian atas sehingga betis tidak akan kelihatan menonjol. Cantik kan?
(dari berbagai sumber)
0 Komentar untuk "Tips Terbaik memilih Pakaian Bagi Wanita Berbetis Besar Agar Kelihatan Bergaya"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info