Serangan Kutu Buat Avril Lavigne 'Lumpuh' Selama Setahun

Berita mengejutkan datang dari penyanyi cantik asal Kanada, Avril Lavigne, yang mengaku jika setahun belakangan ia sempat vakum dalam dunia tarik suara akibat menderita penyakit serius yang membuatnya harus berehat total.Seperti dilansir dari Daily Mail, walaupun tengah sakit, ia sempat menutupi sedang menderita penyakit tertentu. Hingga pada akhirnya ia pun menyerah dan mengaku pada para penggemarnya bahawa ia diserang penyakit kutu rusa atau penyakit lyme.Dalam sebuah sesi temu bual, pelantun tembang 'I'M with you' yang merayakan ulang tahunnya ke-30 pada Oktober 2014 lalu, sudah merasakan gejala tak enak di tubuhnya. "Aku bahkan tak boleh makan," jelasnya."Ketika aku pergi berenang, aku perlu berehat dan berbaring di tempat tidur. Kawan saya bertanya, 'Ada apa?' Aku sama sekali tak mengerti saat itu. Dan tak lama aku divonis diserang penyakit lyme. Aku sama sekali tak tahu gigitan serangga boleh membuatku seperti ini. Aku terbaring di tempat tidur selama lima bulan, "tambahnya.
Menurut laman Wikipedia, penyakit Lyme (Lyme disease) adalah salah satu jenis penyakit berjangkit pada manusia dan haiwan dengan perantara (vector) berupa kutu. Penyakit ini diberi nama Lyme dari kata Old Lyme, suatu kota di Connecticut di mana kes ini pertama kali dijumpai. Penyakit ini disebabkan oleh Borrelia burgdoferi, bakteria dari golongan Spirochetes, dan disebarkan secara meluas oleh kutu Ixodes scapularis. Kutu tersebut umumnya menghisap darah burung, haiwan kesayangan, haiwan liar, dan juga manusia.

Masa masa penyembuhan, Avril memilih untuk tinggal di rumahnya di Ontario dan menghabiskan masa bersama keluarga, menonton filem, dan membalas semua pertanyaan fans-nya melalui Twitter. Saat ini sang suami, Chad Kroeger, sedang dalam lawatan dengan bandnya, Nickelback, sehingga ibunya lah yang merawatnya. Semoga cepat sembuh ya, skater girl!
0 Komentar untuk "Serangan Kutu Buat Avril Lavigne 'Lumpuh' Selama Setahun"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info