Ini Punca Wanita Bertubuh Gemuk Lebih Pintar Daripada Wanita Bertubuh Kurus

Banyak orang, khususnya para wanita, yang bertubuh gemuk (plus size) merasa bahawa risih dengan tubuhnya kerana tubuhnya yang berukuran besar itu membuatnya sukar mencari pakaian yang pas sehingga tidak boleh mencari dan memakai pakaian yang bergaya. Selain itu, kerapkali mereka mendapat olok-olok dan stigma bahawa orang gemuk serupa dengan orang bodoh kerana yang dikerjakan hanyalah makan melulu.

Lalu, perempuan berubuh gemuk sangat sukar untuk bekerja sebagai model kerana dunia fashion dan modelling selalu menghendaki wanita yang bertubuh kurus. Tapi benarkah stigma terhadap perempuan gemuk seperti yang disebut di atas memang benar?


Ternyata fakta yang didapatkan sungguh mengejutkan. Perempuan yang bertubuh gemuk diketahui punya cukup kecerdasan yang melebihi perempuan lain yang bertubuh kurus. Hal ini diungkapkan oleh sebuah kajian di Pittsburgh University, Amerika Syarikat yang menyatakan bahawa perempuan gemuk akan lebih bijak dalam bidang Matematik, Fizik, dan Kimia dibandingkan dengan ilmu lain.


Wanita Bertubuh Gemuk
Di masa kini, wanita bertubuh gemuk lebih sexy di mata kaum lelaki

Ujian yang dilakukan tersebut menyimpulkan bahawa hasil terbaik yang dilakukan oleh 16,000 orang di dalam kajian tersebut diperoleh para perempuan bertubuh gemuk. Hasil ujian ini digolongkan dengan menggunakan perbezaan lingkar pinggang dan pinggul kaum perempuan.

Fashion Wanita Bertubuh Gemuk
Siapa kata wanita bertubuh gemuk tidak boleh tampil bergaya? Sekarang banyak tersedia lini fashion kelas dunia yang pangsa pasarnya ditujukan untuk wanita bertubuh gemuk

Semakin besar ukuran lilitan pinggang yang dimiliki oleh seorang perempuan, maka perempuan-perempuan tersebut akan mempunyai fikiran dan kecerdasan yang lebih tajam dan baik. Hal ini disebabkan oleh kaum perempuan bertubuh gemuk mempunyai jumlah asid organik yang lebih banyak sehingga berpengaruh pula terhadap keupayaan mental mereka. Wanita gemuk mempunyai asid lemak Omega 3 yang lebih banyak dalam tubuhnya berbanding dengan wanita bertubuh kurus. Asid lemak Omega 3 tersebut membuat otak bekerja lebih cepat dan sensitif.

Kriteria wanita seksi menurut kaum pria
Kajian lain mengatakan bahawa kaum lelaki masa kini lebih menyukai para wanita yang bertubuh berisi dan cenderung gemuk daripada wanita yang bertubuh kurus seperti seorang model



Oleh kerana itu, wanita yang bertubuh gemuk jangan lagi rendah diri. Para lelaki zaman sekarang lebih menyukai wanita yang bijak. Nah, kecerdasan yang dimiliki oleh wanita gemuk merupakan "aset sexy" yang memikat para lelaki.
(BBC, University Herald, Daily Mail)
0 Komentar untuk "Ini Punca Wanita Bertubuh Gemuk Lebih Pintar Daripada Wanita Bertubuh Kurus"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info