Wanita Ini Hanya Makan Pisang Selama 12 Hari, Lihat Perubahannya Di Sini!

Foto: copyright thinkstockphotos.com
 
Pisang adalah buah yang kaya serat dan mempunyai banyak sekali manfaat kesihatan. Dilansir oleh healthmeup.com, pisang termasuk salah satu makanan popular keempat selepas padi, gandum, dan jagung. Dengan kandungan nutrisi yang tinggi dan harga yang murah pisang merupakan buah yang sesuai untuk dimasukkan sebagai menu diet anda.

Seorang ahli gizi bernama Yulia Tarbath melakukan sebuah percubaan. Ia hanya memakan pisang selama 12 hari untuk detoksifikasi tubuh. Lalu perubahan apa yang berlaku pada tubuhnya?


Foto: copyright healthmeup.comFoto: copyright healthmeup.com

Selama diet ini ia hanya makan pisang matang saja. Selain itu ia juga minum air lebih banyak. Geografi juga melakukan sukan rutin dan juga berehat dan bekerja seperti biasa.Yulia pun merasakan pelbagai perubahan yang positif pada tubuhnya. Ia merasa fikirannya juga jadi semakin tajam dan lebih mudah dalam mengerjakan tugas dan kegiatan. Ia merasakan keseimbangan dan juga fikiran yang positif. Kulit Yulia menjadi lebih lembut dan berkilat secara semula jadi. Saat bersenam berat, Geografi juga tak merasakan sakit pada kakinya. Tubuhnya pun terasa lebih fleksibel dari sebelumnya.Pisang memang sangat berguna untuk membantu menurunkan berat badan. Satu buah pisang mengandungi 108 kalori. Pisang juga mengandungi serat, vitamin, dan mineral serta zat pektin yang membuat anda merasa lebih kenyang dalam waktu yang cukup lama. Pisang juga mempunyai indeks glisemik rendah, yang juga membantu dalam penurunan berat badan. Makan pisang membantu dalam mengawal peningkatan kadar gula darah dalam tubuh.Well, berminat mencuba diet ini?
0 Komentar untuk " Wanita Ini Hanya Makan Pisang Selama 12 Hari, Lihat Perubahannya Di Sini!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info