Di China Model-model Cantik Ini Berubah Menjadi Pengemis



Ada pemandangan tak biasa terlihat di Xujiahui, Shanghai Selasa kemarin.

Di tempat yang menjadi pusat hiburan dan belanja di Shanghai itu, berjejer gadis-gadis cantik sambil membawa karton dengan tulisan bernada protes.

Ya, mereka adalah para model yang tidak kebagian pekerjaan alias menganggur ketika Shanghai Auto Show digelar tahun ini di kota tersebut.

Mereka melakukan demo di depan Stasiun Xujiahui, menuntut hak diberi pekerjaan sebagai model seperti di pameran-pameran mobil pada umumnya.

Seperti diketahui sebelumnya, penganjur Shanghai Auto Show China telah melarang model perempuan tampil di acara pameran yang mula diadakan 22 April lalu.

Hal ini tentu merupakan keputusan yang sangat merugikan bagi para model di China. Sebaliknya, keputusan itu menjadi peluang bagi para sales representative profesional untuk menunjukkan kemampuannya tackle pembeli berpotensi.

Untuk memprotes perlakuan terhadap mereka, para model pengangguran ini berpakaian 'compang-camping' dan berpura-pura mengemis di tepi jalan depan Stesen Xujiahui.


Mereka membawa poster yang menyatakan 'Kami hanya ingin bertahan hidup!'. Meski berpura-pura seperti pengemis, tetap saja penampilan mereka tidak boleh menyembunyikan keseksian dan kecantikannya.

Foto-foto demo para model ini mendapat komentar pelbagai dari netizen di media sosial Weibo.

Banyak yang menyokong demo para model ini. Sementara yang lain mengatakan kerana acara tersebut adalah pameran kereta, sudah sepantasnya fokus pada kereta, bukan pada gadis seksi.
0 Komentar untuk "Di China Model-model Cantik Ini Berubah Menjadi Pengemis"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info