Jacqui Beck Wanita Tanpa Alat Kelamin




Apa yang dialami Jacqui Beck (19) ini merupakan kes kelainan yang sangat jarang berlaku. Ia tidak mempunyai faraj sehingga tak boleh berhubungan intim dan mempunyai anak.Beck, didiagnosis doktor bahawa ia mengalami sindrom yang dipanggil mrkh (Mayer Rokitansky Kuster Hauser). Yakni sebuah sindrom yang jarang berlaku yang menjejaskan sistem reproduksinya. Keadaan ini menjadikan ia tak mempunyai rahim, serviks, bahkan saluran bukaan pada alat kelaminnya.Diagnosis itu, baru diketahuinya ketika menginjak di usia 17 tahun. Yakni ketika dirinya memutuskan untuk memeriksakan diri ke doktor lantaran ia mengalami sakit pada bahagian punggung dan ia mengeluhkan belum adanya tanda-tanda haid padahal usianya sudah 17 tahun.Doktor menjelaskan, kelainan ini sama sekali tidak boleh dilihat dari luar. Kerana organ seksual bahagian luarnya sama sekali tidak menunjukan hal yang aneh. Hanya saja ia tidak mempunyai saluran ke dalam. Beberapa di antaranya, akan menjalani rawatan dengan cara menggunakan dilator berbentuk silinder dengan saiz yang berbeza, yang bertujuan untuk meregangkan otot-otot faraj.

Namun, jika cara itu tidak berhasil, maka satu-satunya hal yang harus dilakukan yakni tindakan operasi untuk meregangkan saluran faraj. Selepas melakukan rawatan, wanita ini biasanya mampu melakukan hubungan intim.

"Selama ini saya tidak pernah menganggap bahawa diri saya berbeza daripada perempuan lain. Berita ini sungguh sangat mengejutkan. Pada mulanya saya yakin bahawa doktor pasti salah mendiagnosis saya, namun ketika dia mula menjelaskan kenapa saya tak haid, semuanya kemudian menjadi masuk akal.

Doktor kemudian menjelaskan bahawa saya tidak akan pernah bisa melahirkan anak, dan mungkin perlu menjalani pembedahan sebelum saya benar-benar boleh berhubungan seks. Saat itu, saya tinggalkan doktor sambil menangis, saya sedih menyedari bahawa saya tidak akan pernah merasakan bagaimana melahirkan, hamil dan mengalami haid. Saya benar-benar marah, dan merasa bahawa saya bukan wanita sejati lagi, "katanya sebagaimana yang dilaporkan oleh Dailymail.
0 Komentar untuk "Jacqui Beck Wanita Tanpa Alat Kelamin"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info