Berikut Adalah 5 Cosplayer Paling Cantik Dan Seksi Di Dunia


Cosplay atau costume player merupakan sebuah hobi seseorang yang mengenakan pakaian lengkap dengan askesori serta solekan wajah layaknya tokoh-tokoh yang terdapat di dalam anime, video game hingga filem kartun. Pelaku cosplay sendiri disebut sebagai cosplayer.

Di Jepun, cosplayer boleh dijumpai dalam acara yang diadakan perkumpulan sesama penggemar kad, komik atau watak dalam video game. Peminat cosplay pun tak hanya di Asia tetapi juga sudah tersebar di seluruh penjuru dunia seperti Amerika, Eropah Filipina hingga Indonesia.


Dan, kini jagat cosplay pun semakin ramai dan berbeza-beza kerana diikuti oleh sejumlah wanita-wanita cantik dan seksi. Banyak wanita yang berminat berpakaian dan memakai pakaian menyerupai dengan tokoh pujaan seperti watak di dunia kartun, komik atau video game. Walaupun beberapa diantaranya telah menjadi selebriti di dunia cosplay hingga didapuk menjadi model profesional. Siapa sajakah sosok cosplayer cantik tersebut? Berikut 5 Cosplayer cantik dan seksi menurut therichest.com



Alodia Gosiengfiao

Alodia Gosiengfiao mula menceburi dunia cosplay sejak tahun 2003 bermakna sudah lebih dari 10 tahun. Dan, ketika pertama kali menjadi cosplayer gadis berdarah Filipina, Sepanyol dan China ini baru berusia 15 tahun. Kini, dia adalah salah satu cosplayer paling terkenal di dunia.

Wanita kelahiran 9 Mac 1988 ini telah merambah ke dunia hiburan yang lebih luas lagi. Mulai dari artis hingga penyanyi. Alodia juga menjadi penyampai di pelbagai acara televisyen tempatan. Selain itu, dia juga tampil dalam pelbagai majalah tempatan dan antarabangsa. Alodia telah menandatangani banyak kontrak, termasuk dengan produk kesihatan, kecantikan, mainan, syarikat video game, dan clothing line.



Anna Faith CarlsonAnna Faith menjadi salah seorang cosplayer ketika pertama kali memakai pakaian Elsa dari filem animasi popular Disney, Frozen. Wanita asal Florida ini pun memuat naik fotonya saat berperanan sebagai Ratu Elsa di jejaring sosial dan berjaya meraih lebih dari setengah juta pengikut di Instagram dan hampir 40,000 pengikut di Twitter. Hal ini membuat banyak tawaran berdatangan padanya untuk tampil di depan orang ramai.Carlson boleh dibilang seorang prempuan yang berprofesi sebagai model mendadak popular di internet kerana mempunyai wajah yang mirip watak dalam filem Frozen tersebut. Sebelumnya, Carlson menghantar foto dirinya berpose di samping poster filem Frozen, di akaun Instagram peribadinya usai menonton filem animasi Frozen yang popular sepanjang tahun 2013 silam. Ternyata foto yang dimuat naik model berusai 18 tahun itu terus popular di Instagram kerana dianggap mirip dengan wajah Elsa.Menyedari dirinya mula popular, Carlson pun mula mengubah penampilannya dengan dandanan mirip model Elsa. Kemudian, Ia bersama adiknya, Alexus, pergi berkeliling ke tadika, SD, dan rumah sakit setempat untuk menghibur para pelajar dan anak-anak yang menghidap kanser. Selain cantik dan seksi, ternyata Carlson mempunyai jiwa penyayang terhadap anak-anak. So sweet kan, boys





Linda Le

Linda Le yang lebih akrab disapa Vampire Beautu atau Vampy ini telah menggeluti dunia cosplay sejak berusia 12 tahun. Dia sangat menyukai watak X-men, Psylocke. Namanya mula melambung ketika pengeluar mainan kelas atas Jepun, Kotobukiya, memaparkan beberapa foto dirinya di salah satu buku tersebut.

Siapa sangka, gadis seksi asal California Utara ini merupakan salah satu peminat setia segala sesuatu yang berbau mengerikan. Dia suka segala sesuatu yang sadis, berdarah dan tidak biasa di dunia ini.

Si vampire cantik ini mengaku menyukai filem-filem sadis kegemarannya seperti Eyes Without a Face, Frankenhooker, The Night of the Hunter, The Evil Dead, Freaks, I Spit on Your Grave, and Eraserhead.
 


Myrtle Abigail Sarrosa

Wanita cantik ini mempunyai nama lengkap Myrtle Abigail Porlucas Sarrosa. Selain sebagai cosplayer, ia juga dikenali sebagai pelakon sekaligus penyanyi di Filipina. Dia mula muncul di konvensyen cosplay di Filipina ketika usianya baru menginjak 14 tahun. Sarrosa juga telah memenangi pelbagai anugerah untuk penglibatan beliau sebagai cosplayer.

Populariti wanita kelahiran 7 Disember 1994 ini semakin melambung, apabila dia berjaya memenangi musim keempat dari Big Brother versi remaja di Filipina, dan kemudian diberi gelaran Cosplay Cutie ng Iloilo di acara tersebut. Sarrosa kini di bawah Nuangan Star, agensi bakat milik ABS-CBN, dan juga menjadi Official VJ atau Anime Jockey untuk Hero TV.


jessica nigri

Nama Jessica nigri pastinya sudah tidak asing lagi dalam dunia cosplay. Sebelum menjadi seorang cosplayer, wanita kelahiran 5 Ogos 1989 yang berparas cantik dan berbody seksi ini telah menceburi dunia model sejak tahun 2012.

Menjadi seorang cosplayer antarabangsa sebenarnya berawal dari sebuah ketidaksengajaan. Pada awalnya Jessica hanyalah salah satu peminat costume playing dan video game sejak tahun 2009, tetapi ternyata prestasi beliau sangat sesuai untuk menjadi seorang cosplayer bertaraf dunia.

Jessica pernah tampil sebagai Juliet Starling, tokoh utama dalam video game seram Lollipop Chainsaw. Kini, ia mempunyai lebih daripada 10,000 pengikut di Twitter dan mereka selalu menunggu foto terbaru dari Jessica. (boy / git)
 
0 Komentar untuk "Berikut Adalah 5 Cosplayer Paling Cantik Dan Seksi Di Dunia"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info