Inilah Alat Alat Untuk Berselfie Yang Di Popular Di Jual Di Pasaran Sekarang Ini

saat ini sudah menjadi alat yang waajib dimiliki apabila ingin wujud di jejaring sosial. Sesuai namanya, tongkat yang dilengkapi penyangga telefon bimbit ini memang sangat membantu untuk ber-selfie ria.

Seperti halnya telefon bimbit, alat selfie pun juga mengalami inovasi dan berevolusi. Hingga kini telah muncul pelbagai jenis alat selfie yang aneh dan unik:



1. Selfie Arm

Nampaknya alat selfie satu ini bahagian pasaran ditujukan kepada kaum jones (jomblo ngenes). Aric snee dan Justin Crowe dalam mencipta selfie arm, alat selfie untuk selfie bagi mereka yang tak punya partner berfoto.

Selfie arm sejatinya adalah tongkat selfie yang berbentuk seperti tangan lelaki. Jadi saat berfoto dengan 'tongkat' aneh ini, kita bakal kelihatan seperti menggenggam tangan kekasih.

tongsis Selfie Arm
Berfoto dengan alat selfie Selfie Arm, seolah-olah tangan anda sedang digenggam kekasih

Selfie arm diperbuat daripada gentian kaca dan mudah dibawa-bawa. Tongkat ini dihasilkan adalah terhad, hanya 10 buah di seluruh dunia. Harganya iaitu US $ 6.200. Duh, bikin para jones makin nangis darah, nih.



2. Selfie Shoes

Kalau ada selfie arm, tentunya bukan hal aneh lagi kalau ada yang namanya selfie shoes. Ya, produk fashion merangkap alat selfie ini merupakan ciptaan Miz Mooz, sebuah syarikat kasut wanita asal di New York.

Selfie Shoes
Berselfie dengan Selfie Shoes, apakah kakinya tidak pegal ya?

Selfie shoes ini berbentuk kasut high heels dan di hujungnya terdapat pemegang telefon bimbit. Bagi yang ingin ber-selfie, tinggal angkat kaki saja.



3. LiveU SmartGRIP

Sebuah stesen berita di Australia iaitu Australia 's Sky News, merancang untuk melengkapkan reporter mereka dengan LiveU SmartGRIP, peranti sejenis alat selfie yang boleh digunakan untuk merakam video. Alat ini membolehkan reporternya melaporkan berita secara live dan mandiri.

LiveU SmartGRIP
Boleh dikatakan  LiveU SmartGRIP ini digunakan oleh SKY News Australia sebagai cara halus untuk merasionalkan bilangan pegawainya



4. Belfie Stick

Berbeza dengan ketiga sebelumnya, tongsis yang satu ini khusus digunakan untuk belfie (booty selfie). Dilengkapi dengan stik yang boleh dibengkokkan, belfie stick akan memudahkan aksi foto punggung.

Belfie Stick
Belfie Stick, peranti wajib bagi mereka yang hobi mempamerkan punggung seksinya

Alat ini dicipta oleh para ahli di ON.com, mengikuti trend belfie yang mulai marak di jejaring sosial sejak dipopularkan oleh Kim Kardashian dan sejumlah selebriti lain.
0 Komentar untuk "Inilah Alat Alat Untuk Berselfie Yang Di Popular Di Jual Di Pasaran Sekarang Ini"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info