Inilah Senarai Negara Berpenduduk Paling Buruk Rupa



Sebuah laman web temu janji dalam talian, BeautifulPeople.com, mengeluarkan senarai warga negara yang paling sering ditolak di laman webnya. Senarai ini berdasarkan pengundian dari para pelanggannya yang memberi komen pada foto yang dimuat naik tiap akaun yang berasal dari seluruh penjuru dunia. Para pelanggan ini diberi empat komen alternatif: "Ya, tentu saja", "Hmm, Iya, OK", "Hmm, tidak terlalu", dan "Tidak, sama sekali tidak!".
Dari empat juta pelanggannya per hari, BeautifulPeople.com hanya menerima 20 peratus di antaranya. Ini yang membuat laman web yang berasal dari Denmark itu dijamin berkualiti pelanggannnya. Warga asal Scandinavia mendapat "persetujuan" sebagai yang paling menarik dengan 76 peratus perempuan Norway dan 65 peratus lelaki Sweden mendapat tanggapan positif. Sementara pelanggan asal Brazil meraih tanggapan positif sebanyak 45 peratus untuk lelaki dan wanita.
Namun, ini artinya akan ada pelanggan asal negara-negara tertentu yang mendapat tanggapan negatif. Dengan kata lain, mereka ditolak kerana wajah kurang bergaya dilihat. Berikut lima negara yang berada di senarai negara dengan penduduk paling buruk rupa versi BeautifulPeople.com seperti dikeluarkan
The Richest.com.


Negara Berpenduduk Paling Buruk Rupa
via soccertalk.com


5. Jerman
Hanya kira-kira 13 peratus wanita dan 15 peratus lelaki Jerman yang diterima masuk ke BeautifulPeople.com. Dikatakan Miki Haines-Sanger sebagai juru bicara laman tersebut, lelaki Jerman harus banyak tersenyum di foto yang akan dimuat naik. Sementara kebanyakan calon dari Jerman kebanyakan kelihatan "aneh dan menakutkan".

Negara Berpenduduk Paling Buruk Rupa


4. Inggeris
Hanya 12 peratus lelaki Inggeris dan 15 peratus wanitanya yang masuk dalam BeautifulPeople.com. Dikatakan Pengarah Urusan tapak tersebut, hal ini kerana orang Inggeris tidak terlalu memperhatikan penampilannya berbanding warga negara lain.

Negara Berpenduduk Paling Buruk Rupa


3. Rusia
Hanya kira-kira sembilan peratus lelaki Rusia yang dianggap layak masuk BeautifulPeople.com. Berbanding jauh dengan kaum wanitanya yang mencapai 44 peratus berjaya masuk laman tersebut. Penolakan pada kaum lelaki Rusia ini kerana mereka terlalu sering memuat naik foto yang tidak menarik sama sekali.

Negara Berpenduduk Paling Buruk Rupa


2. Poland
 
Lelaki asal Poland hanya kira-kira sembilan peratus yang masuk senarai BeautifulPeople.com. Sementara hanya satu daripada tiga kaum wanitanya yang diterima masu
k.

Negara Berpenduduk Paling Buruk Rupa


1. Ireland
 
Hanya satu dari sepuluh lelaki Ireland yang diterima masuk dalam laman web ini. Sedangkan kaum wanitanya berjaya melebihi angka itu dengan 20 peratus penerimaan di BeautifulPeople.com. Disarakan oleh Miki Haines-Sanger sebagai juru bicara, agar kaum lelaki Ireland tidak memuat naik foto bertelanjang dada kecuali mempunyai perut six-pack yang sempurna.
0 Komentar untuk "Inilah Senarai Negara Berpenduduk Paling Buruk Rupa"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info