Pramugari Cantik Emirates Ini Dipecat Kerana Mabuk Semasa Bertugas

Sebagai seorang pramugari, seharusnya Stephanie Partington menjaga sikap dan kelakuannya kerana pekerjaannya tersebut merupakan ujung tombak bagi imej syarikat penerbangan tempatnya bekerja.
Terlebih lagi pekerjaan pramugari itu bertanggung jawab untuk memberikan perkhidmatan dan menjaga keselesaan penumpang dalam penerbangan. Namun yang dilakukan oleh pramugari syarikat penerbangan berusia 24 tahun yang bekerja bagi syarikat papan atas Emirates ini sungguh tidak patut.
Ia pernah berurusan dengan polis di Inggeris kerana kadar alkohol dalam darahnya melebihi ketentuan yang dibenarkan. Dan belum cukup sampai disitu, ia tertangkap basah berkhidmat dalam pengaruh alkohol, dan yang terakhir kalinya ini membuatnya dipecat dengan tidak hormat.
Ini bermula ketika ia berkhidmat dalam pesawat Boeing 777 yang mengangkut lebih daripada 300 penumpang dalam penerbangan laluan Dubai (UAE) - Birmingham (Inggeris). Dalam penerbangan tersebut ia bersikap tidak ramah kepada penumpang dengan menengking dan memaki seorang penumpang sehingga menyebabkan kekecohan di kabin.

Stephanie Partington
Stephanie Partington seolah tanpa beban walau ia dipecat oleh syarikat penerbangan berprestij tempatnya bekerja


Keadaan ini menyebabkan pilot menghubungi pihak berkuasa lapangan terbang dan polis untuk menangani kes tersebut ketika mendarat di lapangan terbang. Dalam pemeriksaan ternyata dalam darah Partington dijumpai kadar alkohol yang melebihi batas. Dengan kata lain ia bekerja dalam keadaan mabuk.

Kadar alkohol dalam darahnya mencapai 164 mg / 100 ml, iaitu dua kali lebih banyak daripada kadar alkohol yang dibenarkan untuk memandu dan lapan kali lebih banyak dari ambang batas yang dibenarkan bagi para pramugari berdasarkan peraturan penerbangan yang menambat 20 mg.

stephanie partington
Kelakuan Stephanie ini mencemarkan imej Emirates, kerana syarikat juga perlu membayar pampasan kepada penumpang yang berkonflik dengannya



Tak dapat tidak ia langsung ditangkap oleh polis Lapangan Terbang Birmingham, dan langsung dipecat oleh Emirates. Hal ini tidak menghairankan kerana Stephanie Partington, pramugari asal Liverpool, United Kingdom ini mempunyai kebiasaan berpesta dan mabuk-mabukan.
Stephanie Partington


Belum cukup sampai disitu, ia juga dikenakan denda besar oleh mahkamah Birmingham.
(Daily Mail, Mirror)
0 Komentar untuk "Pramugari Cantik Emirates Ini Dipecat Kerana Mabuk Semasa Bertugas"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info