Ini Dia 4 Adegan Yang Tak Sempat Diselesaikan Paul Walker Di Fast And Furious 7


Tak diragukan lagi "Fast and Furious" menjadi salah satu franchise filem paling berjaya yang pernah ada. Yang awalnya 'hanya' filem tentang perlumbaan kereta dan anak-anak yang berani mengambil risiko, kini walaupun sudah mempunyai 7 filem dengan jiwa yang sama. Dan semakin lama, selalu menjadi salah satu filem yang dinantikan di seluruh dunia. Pelakon Indonesia, Joe Taslim, boleh bangga kerana sempat menjadi salah satu bintangnya.

Cabaran terbesar apabila perlu membuat sekuel dari sebuah franchise berjaya adalah cerita apalagi yang akan dibentangkan. Dalam "Fast and Furious" sendiri itu bermakna adegan berbahaya apalagi yang akan dilakukan, kereta apalagi yang akan dihancurkan, termasuk penjahat seperti apalagi yang akan dimunculkan. Nah, setelah menghancurkan pesawat dengan beberapa kereta di filem sebelumnya, di filem terbaru ini para bintang utama "Fast Furious 7" bertolak ke Abu Dhabi untuk meneruskan aksi mereka.



Melihat filem ini hingga akhir, kelihatan jelas bahawa Paul Walker tidak sempat menyelesaikan beberapa adegan. Seluruh adegan perlawanan dan semua bahagian penting sudah ia rampungkan, hingga akhirnya ia meninggal secara tragis dalam kemalangan kereta tahun 2013 lalu. Kejadian ini membuat pasukan pengeluaran berfikir keras bagaimana untuk meneruskan penggambaran tanpa Paul, dan bagaimana membuat perpisahan yang pantas untuk wataknya yang sudah begitu sinonim dengan Brian O'Connor.

Beberapa adegan yang dibuat tanpa Paul, akhirnya menggunakan body double alias stunt. Kedua adik Paul Walker yang kebetulan berwajah mirip dengan mendiang, membantu melakukan adegan-adegan itu. Dengan bantuan komputer, ada proses penambahan lapisan (dengan grafik komputer) pada wajah kedua pelakon pengganti agar boleh mendekati fizikal Paul. Yang sayangnya, justeru terlalu kelihatan grafik dan tidak natural.


Empat adegan yang tak sempat telah disiapkan Paul antara lain: saat Dom, Mia dan Paul berada di depan rumah sebelum bom meletup. Kemudian, apabila pasukan Dom dan Brian kembali ke Amerika untuk menyusun rencana memerangkap watak antagonis Dockyard Shaw yang dilakonkan Jason Statham. Melompat ke bahagian akhir, saat Brian, Mia dan anak pertama mereka bermain di pantai. Di mana wajah watak Brian tak pernah nampak jelas, dengan gerakan tubuh yang tidak natural dan hanya kedengaran suarannya saja lepas skrin.

Adegan Rumah Toretto Diledakkan
Adegan di bahagian awal Fast and Furious 7 saat rumah Dominic Toretto diletupkan oleh pakej yang dihantar oleh Dockyard Shaw dari Tokyo. Pada adegan dramatik ini, Dom berjaya menyelamatkan Mia dari letupan, dan Brian melantun mengenai kaca kereta yang didalamnya ada anaknya, Jack


Yang paling ketara, ada pada bahagian akhir saat senario perpisahan dibuat untuk watak Dom dan Brian. Keduanya berjalan di satu ruas jalan yang sama, untuk akhirnya berpisah di percabangan jalan. Sebuah salam perpisahan dari Vin Diesel untuk Paul Walker yang bersifat sangat peribadi. Juga perpisahan untuk Brian yang bersiap menyambut anak keduanya (di filem itu), sehingga Dom bersama ahli pasukan yang lain bersetuju bahawa Brian sudah tak mungkin diajak melakukan misi berbahaya lagi.

Fast and Furious 7 Beach Scene
Adegan di pantai pada bahagian akhir Fast and Furious 7 ini amat mengharukan, namun watak Brian digantikan oleh Cody Walker


Bahagian penutup yang dibuat dengan sangat halus dan menyentuh, seiring soundtrack yang sesuai dari Wiz Khalifa Charlie puth dengan "See You Again" mengiringi adegan yang boleh membuat mata basah itu.

One Last Ride
Adegan perpisahan "One Last Ride" di akhir filem Fast and Furious 7. Saat Brian tersenyum kepada Dom yang berada di kereta sebelahnya saat di lampu merah sebelum akhirnya mereka berpisah di percabangan jalan. Wajah Brian ini bukan wajah milik Paul Walker, melainkan oleh diubahsuai grafik CGI sehingga kelihatan agak kurang alami

Vin Diesel memberi nama anaknya yang baru lahir dengan nama Pauline. Sebagai penghormatan untuk Paul Walker. Bahagian yang sangat emosionil ini pula yang menjadi kekuatan "Fast Furious 7" di Box Office minggu ini. Filem ini menjadi filem dengan pembukaan terbesar keempat sepanjang sejarah, dengan total kemasukan 384 juta dollar di seluruh dunia.
(istimewa)


0 Komentar untuk "Ini Dia 4 Adegan Yang Tak Sempat Diselesaikan Paul Walker Di Fast And Furious 7 "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info