WOW, Wanita Ini Ubah Sampah Jadi Gaun yang Cantik

Kristian Alyce, seorang wanita cantik asal new york, Amerika Syarikat yang bekerja sebagai pereka. Ia adalah wanita yang sedar akan persekitaran sehingga ia dapat mewujudkan suatau idea baru yang menarik iaitu boleh menukar semua jenis sampah yang tak terpakai menjadi pakaian yang cantik dan bergaya.
foto (c) Abc News
Seperti yang di lapor oleh ABC news, Kristian ternyata telah memikirkan idea kreatif nan menarik ini semenjak ia masih duduk di bangku perkuliahan dimana ia menyedari bahawa betapa begitu banyak sampah yang di hasilkan oleh khalayak umum setiap harinya.

Kristian akhirnya memula menggunakan bahan sambah sebagai bahan dasarnya pakaian yang akan diciptakannya setelah berjaya mengumpulkan banyak sampah. Ia mengatakan kepada ABC News bahawa, gaun pertama yang ia ciptakan adalah pakaian yang diperbuat daripada sampah. Selain ia melakukannya untuk bersenang-senang, ia juga mengatakan bahawa hal itu untuk menguji tahap kreativitinya.

Pereka cantik ini menyedari bahawa apa yang menjadi idea kreatif ini mempunyai potensi komersil yang begitu tinggi. Akhirnya setelah ia mengatamai perkembangan fashion yang ada di negranya untuk beberapa tahun terakhir, ia pun memutuskan untuk mewujudkan 12 pakaian yang diperbuat daripada sampah yang ia sebut sebagai Gerbage Gone Glam.

Atas idea kreatifnya itu, kini karyanya banyak di minati oleh banyak wanita kerana selain fashion yang unik, karya ini juga dapat meningkatkan kesedaran alam sekitar. Apakah pereka di Malaysia akan boleh mempunyai idea-idea yang tidak jarang seperti Kristian Alyce ?, mari kita tunggu bersama-sama
.
0 Komentar untuk "WOW, Wanita Ini Ubah Sampah Jadi Gaun yang Cantik "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info