Model Cantik Ini Menjadi Sensasi Walaupun Hanya Berkaki Satu


Mempunyai kekurangan fizikal bukan bererti halangan bagi Viktoria Modesta (27 tahun), penyanyi sekaligus penulis lagu dan model tenar asal Inggeris kelahiran Latvia.


Wanita cantik kelahiran 25 Februari 1988 ini kehilangan kaki kirinya kerana kes malapraktek doktor saat ia dilahirkan. Hal ini menyebabkan ia setiap hari menjadi mangsa bully di tempatnya tinggal dan sekolah di Latvia kerana ia berkata bahawa suatu saat ia akan menjadi model terkenal. Namun ia tidak pernah merasa membenci mereka yang mengolok-oloknya.


Viktoria Modesta
salah satu foto Victoria saat menjadi model salah satu rumah mode papan atas dunia asal Itali
 
Ia hijrah ke London bersama keluarganya. Di London ia berusaha keras sehingga berjaya menggapai impiannya menjadi model sekaligus penyanyi terkenal. Ia tidak minder walaupun harus memakai kaki palsu sehingga digelar Bionic Woman

Viktoria Modesta MTV Europe Music Awards
Penampilan Viktoria Modesta dengan kaki palsu uniknya saat di permaidani merah MTV Europe Music Awards


Saat pemotretan dan beraksi di pentas atau video klip sebagai penyanyi, ia menggunakan pelbagai macam kaki palsu dari yang normal hingga yang berbentuk aneh. Tindakan yang bertenaga amat mengundanga sensasi


Viktoria Modesta Bionic Woman
Victoria mengenakan pelbagai model kaki palsu dalam melakoni pekerjaannya sebagai model dan penyanyi

 
Namanya amat tenar sebagai model tambang mahal di Inggeris yang sosoknya kerap wara-wiri di pelbagai majalah. Ia tidak segan menimbulkan berani sebagai bukti profesionalitasnya. Viktoria tidak suka menutup-nutupi kehidupannya. Ia rutin memuat naik fotonya dalam pelbagai pose di internet yang mencetuskan komen dan kontroversi.

Viktoria Modesta
Salah satu screenshot adegan "gila" dalam video klipnya di Channel V yang sempat menicu kontroversi (gambar dicrop disini demi etika)

Viktoria Modesta Topless
Ini salah satu foto yang Viktoria upload dan memperoleh banyak komen serta mencetuskan kontroversi. Ini caranya untuk menunjukkan bahawa ia boleh berjaya walau fizikalnya tak sempurna

Berkaitan foto-fotonya, ia pernah berkata bahawa itu adalah salah satu caranya untuk membalas mereka yang pernah memperoloknya.
(Wikipedia, Metro, Elle, Youtube)
0 Komentar untuk "Model Cantik Ini Menjadi Sensasi Walaupun Hanya Berkaki Satu"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info