Akibat Ketagihan Pembedahan Plastik, Wajah Gadis Cantik Ini Rosak

Wanita masa kini, seiring dengan kenaikan taraf hidup, selalu mempunyai keinginan berlebih khusunya dalam hal kecantikan dan penampilan. Mereka selalu merasa ada yang kurang sempurna dengan prestasi beliau walaupun penampilan mereka sebenarnya sudah terlihat sempurna.

Oleh kerana itu para wanita, khususnya di Asia amat lekat pembedahan dengan pisau bedah untuk mendapatkan bentuk wajah yang diidamkan yang kini menjadi trend di Asia. Mereka rela melakukan apa saja agar boleh berkesempatan melakukan pembedahan plastik, walaupun beberapa di antara mereka walaupun terlalu ekstrem untuk itu, seperti wanita Jepun ini.



Sebenarnya ia sudah mempunyai wajah dan kulit mulus selepas pembedahan plastik selama ini, namun Mii masih saja merasa kurang puas


Seorang wanita Jepun dengan nama Mii, telah menjadi penagih bedah plastik sejak lama. Pelbagai bentuk pembedahan seperti pembedahan kelopak mata, rhinoplasty berulang, dan pengurangan lemak wajah telah ia jalani.


, hidungnya mengalami pembengkakan, kering dan terasa amat sakit

Hidungnya pun banyak mengeluarkan darah


Matanya juga mengalami pembengkakan dan kerak di sekitar bahagian dalam kelopak mata. Lalu pipinya pun mengeras dan membengkak sehingga ia harus mengenakan topeng untuk menutupnya kerana malu. Bahagian wajahnya yang dilindungi topeng hancur dan membusuk

Malangnya, wajah mahasiswi yang asalnya sudah cantik menurut sang ibu, ini telah nyaris reput kerana jangkitan bakteria akibat prosedur rhinoplasty yang berjalan tidak semestinya. Foto-foto yang beredar di internet menunjukkan bentuk wajah berlebihan dari perubahan tambahan yang dibuat di wajahnya.



Walaupun ia hampir menjadi cacat akibat prosedur pembedahan plastik yang tidak sesuai standard tersebut, ia mengatakan bahawa ia mempunyai dorongan tak terkawal untuk terus menjalani pembedahan plastik. Dia berkata bahawa dia tidak pernah puas dengan prestasi beliau sejak kecil, kerana tidak ada yang memujinya menarik. Duh, betapa susahnya untuk bersyukur terhadap pemberian Tuhan.
(AsiaOne, Buzzhand)
0 Komentar untuk " Akibat Ketagihan Pembedahan Plastik, Wajah Gadis Cantik Ini Rosak"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info