Kadar Hotel Ini Cuma Rm50 Semalam, Namun Percuma Sarapan pagi dan WiFi Berkelajuan Tinggi Sepuasnya

Thailand salah satu negara destinasi pelancongan kegemaran pelancong luar negara kerana dianggap mempunyai banyak tempat dengan pemandangan indah serta kos yang murah.

Bagi yang ingin bercuti murah namun puas ke Thailand, khususnya Bangkok, ada baiknya simak cadangan ini. Salah satu hal krusial dalam bercuti adalah masalah penginapan.

Nah, ada satu hotel murah yakni Khaosan Baan Thai dengan kadar bilik mulai 12 dolar per malam atau cuma Rm150. Mohon jangan langsung menghakimi perkhidmatan hotel ini kerana tarif murah, kerana anda akan terkejut.

Penginapan berkonsep hostel ini mempunyai 10 unit bilik dan empat unit bilik mandi bersih. Tidak ada tempat tidur seperti asrama atau bertingkat disini melainkan dalam satu bilik tersedia tiga tempat tidur, tapi tilam diletakkan di lantai khas anak kost.

Khaosan Baan Thai Hotel
Interior salah satu kamar di Khaosan Baan Thai

Kemudahan lain yang ditawarkan adalah suasana bilik dicat warna cerah dan tersedia perabot kayu. Asyiknya beberapa bilik mempunyai pendingin hawa (udara atau kipas angin), teres. Selain itu, kadar Rm50 per malam sudah termasuk kemudahan free Wi-Fi sepuasnya dan sarapan pagi. Catatan disini adalah sambungan Wi-Finya kencang sehingga kita boleh puas download. Wow!

Khaosan Baan Thai
Bagian lobby Khaosan Baan Tha, yang tidak bawa laptop juga bole berinternet percuma dengan komputer yang disediakan disini

Khaosan Baan Thai
Papan penunjuk Khaosan Baan Thaidi bagian depan hostel

Bagusnya lagi, di daerah dekat hostel ini banyak tersedia pusat kuliner murah.
0 Komentar untuk "Kadar Hotel Ini Cuma Rm50 Semalam, Namun Percuma Sarapan pagi dan WiFi Berkelajuan Tinggi Sepuasnya"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info