Gadis Cantik Merelakan Kenikmatan Duniawi Dan Menjadi Sami



Photo copyright Dailymail.co.uk
 
Tak semua orang boleh mengikuti kemajuan gaya hidup zaman sekarang. Alat, modern lifestyle, gengsi dan sebagainya. Ada orang yang memutuskan untuk tetap hidup dengan sederhana, dengan gaya lama atau tetap mengikuti dinamika kehidupan.

Hidup memang pilihan. Hal inilah yang membuat Ting Tien akhirnya menjadi sami. Foto di mana ia menggunduli rambutnya dan duduk bersama kedua orang tuanya menjadi hits seketika di China. Tak banyak gadis cantik jaman sekarang yang mau merelakan kehidupan moden dan mimpi-mimpinya untuk mendalami kehidupan dan berdoa dalam kuil.


Photo copyright Dailymail.co.ukPhoto copyright Dailymail.co.uk

Ting Tien merasa tak ada alasan khusus dengan keputusannya ini. Ia memang sebelumnya menggeluti dunia wanita bersama rakan-rakannya. Menikmati pakaian berjenama dan kehidupan moden yang dijalani banyak wanita cantik jaman sekarang.

Tapi, agaknya Ting Tien merasa gaya hidup seperti itu bukan yang ia inginkan. Percanggahan prinsip ini membuatnya pergi ke Kuil Xinlongdongzhi berada 13,000 kaki di atas gunung untuk bermeditasi dan berdoa. Di sanalah ia mencari ketenangan jiwa dan memutuskan untuk menyerahkan dirinya pada Budha.


Ting Tien sebelum menjadi biksu | Photo copyright Dailymail.co.ukTing Tien sebelum menjadi sami | Photo copyright Dailymail.co.uk

"Aku merasa perlu memahami kehidupan dan kematian. Aku tidak sedang melarikan diri dari apa-apa. Hanya saja aku percaya pada Buddha," ujarnya.

Banyak orang yang memujinya kerana di usia sangat muda, ia berjaya mencari inner peace dalam diri. Kebanyakan anak seusianya biasanya mengejar impian, kerjaya, cita dan cinta. Tapi Ting Tien yang menukar namanya menjadi Caizhenwangmu ini melepaskan diri dari kepentingan duniawinya untuk lebih dekat dengan Sang Pencipta.


Photo copyright Dailymail.co.ukPhoto copyright Dailymail.co.uk

Photo copyright Dailymail.co.ukPhoto copyright Dailymail.co.uk

Meski tak sedikit juga yang meragukan dan memberi sentimen negatif padanya, Ting Tien sepertinya sudah bulat dengan tekadnya menjadi biksu. Dan di negaranya, China, foto Ting Tien menjadi hits seketika.
0 Komentar untuk "Gadis Cantik Merelakan Kenikmatan Duniawi Dan Menjadi Sami"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info