Pasangan Pelancong Kejam Ini Jadi Buruan Netizen Kerana Tunggangi Dan Siksa Ikan Lumba-lumba

Para pecinta alam sekitar dan ahli biologi marin mengatakan bahawa ikan lumba-lumba yang terdampar seharusnya segera dikembalikan ke laut, bukan malah dipermainkan di darat untuk foto bareng. Nah, pelancong di Peru menjadi buruan para netizen kerana menunggang lumba-lumba sambil selfie dengan makhluk tak berdaya ini. Tindakan mereka dianggap menyiksa mamalia tersebut.

Sepasang pelancong pada 22 Mei 2015 lalu memuat naik fotonya saat mempermainkan lumba-lumba yang terdampar di pinggir pantai di Lima, Peru. Keruan saja perbuatan dua pelancong ini mencetuskan kemarahan banyak pihak. Dalam foto yang diunggahnya, dua pelancong itu terlihat menunggang lumba-lumba dan mengangkatnya dengan kedudukan kepala di bawah.


Kelakuan pelancong wanita ini paling memicu amarah netizen
Foto-foto tersebut kemudian disebarluaskan di media sosial oleh netizen agar sepasang turis "berdarah dingin" tersebut dapat segera diidentifikasi dan diberi hukuman. Kejadian ini juga diberitakan oleh banyak media massa di seluruh dunia.

Pada foto "kontroversial" tersebut, turis pria dan wanita bermain di pinggir pantai. Turis wanita yang mengenakan bikini menunggangi lumba-lumba dan seperti menggendongnya. Sedangkan si turis pria mengangkat ikan itu dengan posisi kepala lumba-lumba di bawah, seolah-olah dia nelayan hebat yang berhasil menangkap ikan tuna sirip biru yang besar, langka dan mahal.

turis kejam siksa lumba-lumba
Foto-gambar kelakuan pasangan pelancong yang kejam ini membuat mereka menjadi buruan di seluruh dunia

Sepasang pelancong kejam yang mempermainkan si lumba-lumba tersebut memuat naik foto-foto ini di Facebook tetapi mereka sempat memadamnya. Tetapi seorang pengguna Reddit sempat menyimpan dan memuat naiknya ke media sosial tersebut. Dan para netizen menjadi murka.
(Independent, Daily Mail, Mirror)
0 Komentar untuk "Pasangan Pelancong Kejam Ini Jadi Buruan Netizen Kerana Tunggangi Dan Siksa Ikan Lumba-lumba"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info