Foto: Wow, Wanita 52 Tahun Ini Kelihatan Lebih Muda 30 Tahun. Ini Rahsianya!


Apabila melihat fizikalnya, tidak ada yang percaya dengan usia sesungguhnya wanita bernama Pamela Jacobs, asal Leeds, United Kingdom ini. Kulit kencang dan mulus, payudara tegang, rambut lebat, dan wajah yang segar.Sesiapa pun akan sukar percaya bahawa usia Pamela Jacobs adalah 52 tahun. Sebab, apabila memandang fizikalnya dari hujung kepala hingga hujung kaki, Pamela Jacobs kelihatan seperti wanita yang masih berusia rentang 20 tahunan. Hanya sedikit garis kedutan halus yang kelihatan di hujung kedua-dua matanya.Banyak orang yang baru percaya bahawa Jacobs tak lagi muda saat mengetahui dirinya telah mempunyai anak lelaki berusia 21 tahun. Banyak yang ingin tahu rahsia penampilan wanita cantik ini sehingga awet muda. Dan ia pun tak kedekut berkongsi rahsianya.Untuk menjaga pandangan agar tetap awet muda, rahsianya luar biasa murah, yakni dengan makan makanan sihat dan minyak kelapa. "Aku adalah pencinta minyak kelapa. Aku menggunakannya untuk memasak, menghapuskan make-up, rawatan rambut, dan mengoleskannya pada kulit dua kali sehari sebagai pelembab," kata Jacobs.
Pamela mengatakan bahawa banyak orang yang tak percaya dengan usianya, dan sering kali dia berada dalam keadaan janggal apabila bertemu lelaki kerana mereka banyak yang tak percaya dengan usianya.

"Banyak lelaki yang mengulas soal saya, dan berkata 'Saya tak percaya dengan kamu' atau 'kau pasti berbohong'," katanya.

Tak hanya itu, dirinya masih sering dilirik oleh lelaki yang jauh lebih muda darinya. "Beberapa waktu lalu, seorang lelaki, yang kenal dengan anakku, berfikir bahawa aku adalah kekasih anakku. Beberapa orang yang aku kenal juga sering kali menyangka aku adalah bekas kekasihnya," tegasnya diikuti derai tawa.

Pamela Jacobs
Karena parasnya yang awet muda, masa jalan bareng anak lelakinya yang berstatus mahasiswa, Pamela Jacobs kerap kali dikira kekasih sang putra



Pernah juga Jacobs dikira mahasiswi oleh seorang kakitangan stesen. "Ketika dia menyuruh saya mendaftar tiket untuk mahasiswa, aku berkata kepadanya bahawa aku bukan mahasiswa, lalu aku memberi tahu usiaku. Kemudian, wajahnya berubah merah," ujarnya.
Pamela Jacobs
Karena prestasi beliau yang puluhan tahun jauh lebih muda dari usiaanya, Pamela Jacobs pernah dikira mahasiswi oleh seorang petugas stesen yangf menyuruhnya membeli tiket berharga khas untuk mahasiswa


Selain penjagaan kulit dengan minyak kelapa, Jacobs mengaku menjaga makanan yang dia pengambilan. Ada beberapa jenis makanan yang dia elakkan, mulai dari produk bijirin, roti, sehingga pasta, kerana boleh menyebabkan kembung. Kemudian, Jacobs banyak makan buah-buahan kerana mengandungi gula semula jadi.

"Aku mengikuti aturan 80-20 peratus. Jadi, 80% makan makanan sihat, dan 20% ngemil puding, sedikit alkohol, atau coklat pahit," ujarnya.

Pamela Jacobs
Pamela Jacobs tidak pernah ribet soal penjagaan tubuh, bahkan ia santai saja malas matahari hingga kulitnya terbakar


Selain itu, ibu yang jelita ini juga menyarankan bahawa tak ada salahnya melabur pada kosmetik mahal. Sebab, selain kualitinya yang baik, kosmetik mahal memberikan gambaran yang lebih baik dan tahan lama. Terakhir, Jacobs berkata, "Aku rasa, rahsia dari awet muda adalah tersenyum tiap hari."

Pamela Jacobs
Bagi Pamela, hal terampuh agar boleh  awet muda adalah hati yang selalu gembira dan ikhlas

Pamela Jacobs
Lihat sekali lagi foto-fotonya. Sukar dipercaya kalau usianya sudah 52 tahun, kan?

Ya, setuju. Hati yang selalu gembira membuat kita menikmati hidup kerana beban hidup selalu disikapi tanpa beban dan apa adanya.
(Daily Mail)
0 Komentar untuk "Foto: Wow, Wanita 52 Tahun Ini Kelihatan Lebih Muda 30 Tahun. Ini Rahsianya!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info