Heboh, Dua Model Ukraine Ini Tertangkap Mencuri Baju di China

Siapa yang sangka kalau seorang yang berprofesi sebagai model pun boleh saja melakukan tindakan jenayah. Entah apakah ini murni tindakan jenayah, pelaku mengidap 'Kleptomania' atau memang iseng? Jelas tindak pencurian yang dipergoki oleh salah satu pekerja di sebuah jabatan store ini hampir tidak masuk akal kalau dipikir-pikir.

Bagaimana mungkin, dua orang model asing asal Ukraine ini mencuri baju berharga 128 yuan. Padahal untuk seukuran orang yang berkerjaya sebagai model sudah pasti mampu membeli sepotong atau dua potong pakaian, bahkan lebih.

Tapi, kes kecurian di Yonghui Jabatan Store pada Isnin lalu ini memang benar-benar terjadi kok. Kerana menurut salah seorang saksi yang memergokinya, Zhou. Awalnya, mereka datang berdua ke jabatan tersebut dan melangkah menuju bahagian pakaian. Zhou memang tak melihat ada gelagat aneh dari kedua-dua pengunjung yang cantik-cantik ini sebelum ini, seperti yang dilaporkan oleh melalui Shanghaiist.



Namun, syak wasangka ini ada saat mereka yang disyaki memegang sebuah beg besar masuk ke dalam bilik pas dengan membawa 7 hingga 8 baju sekaligus."Mereka berdua sama-sama membawa beg yang besar, dan mengambil 7 hingga 8 jenis pakaian ke dalam bilik pas. Biasanya pembeli biasanya tidak akan membawa baju sebanyak itu" ungkap Zhou.Berjalannya waktu, model-model itu pun keluar dari bilik pas. Dan Zhou pun menyedari ada satu pakaian yang hilang. Dengan sigap ia menanyakan barang tersebut pada mereka. Mereka pun mengaku akan membayarnya kepada juruwang. Namun, ketika berjalan ke arah juruwang entah mengapa mereka malah menjauh menuju pintu keluar.Karena penasaran, Zhou pun mengesahkan pada juruwang soal transaksi kedua orang pembeli itu. Namun hasilnya malah nihil, juruwang tak merasa mereka berdua membayar sebuah barang. Zhou pun akhirnya mengejar hingga ke halaman depan jabatan store dan mencari bukti kecurian yakni sepotong pakaian atasan model jumpsuit pendek warna hijau dengan baju warna putih. Wah, boleh-boleh mereka kehilangan pekerjaan mereka, hanya gara-gara sepotong pakaian yang harganya tak seberapa itu. Apa pendapat soal kes kecurian ini? Apakah murni jenayah atau 'Kleptomania'?
0 Komentar untuk "Heboh, Dua Model Ukraine Ini Tertangkap Mencuri Baju di China"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info