Lelaki Cacat berkursi Roda Terakam CCTV Berjaya Merompak Bank Di New York Pada Siang Hari





Kejadian ini sungguh mengejutkan, sukar dipercayai dan takkan pernah disangka-sangka sebelumnya bakalan terjadi di kota sebesar dan seramai New York, pada siang hari yang sibuk pula!Walau ada istilah "keterbatasan fizikal tidak boleh menghalang kita berkarya,", namun apa yang dilakukan lelaki ini tidak pantas dicontoh. Lelaki berkursi roda ini merompak sebuah bank di New York, Amerika Syarikat pada siang hari yang sibuk. Gilanya, hingga saat ini sang perompak masih menjadi buruan polis New York.Dari kamera CCTV sang perompak bank mendekati juruwang di Santander Bank di Astoria, Queens sekitar pukul 14:00, Isnin 29 Jun 2015, dengan menyerahkan sebuah catatan meminta wang tunai. Lelaki tersebut kemudian berjaya menggondol wang berjumlah US $ 1,200 (sekitar Rp. 16 juta).Dari rakaman kamera CCTV tersebut sosok sang perompak terekam dengan jelas. Dari bukti tersebut diyakini sang perompak berusia akhir 20 tahunan. Ketika melancarkan aksinya ia mengenakan seluar jeans dan hoodie (jaket dengan tudung kepala) berwarna abu-abu.

Pria Berkursi Roda Perampok Bank di New York
Screenshot yang terekam oleh kamera CCTV. Sang pelaku kala beraksi (kiri) dan saat melarikan diri (kanan)
"Ini sedikit mengejutkan," tutur seorang lelaki di kedai berhampiran bank tersebut. "Pada awalnya, saya fikir ia adalah sebuah lelucon. Sampai aku mendengar semua polis datang, saya menyedari itu adalah sesuatu yang serius."

Saksi tersebut juga mengatakan bahawa ia mendengar kerusi roda tersebut memang benar-benar menjadi penyangga, tetapi khabar angin tersebut yang belum disahkan.
0 Komentar untuk "Lelaki Cacat berkursi Roda Terakam CCTV Berjaya Merompak Bank Di New York Pada Siang Hari"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info