Model Cantik Ini Menjadi Sensasi Kerana Memiliki Panjang Kaki Yang Panjang

Seorang model cantik dan berbakat, Dong Lei (20 tahun) asal Anhui di China Utara mendadak menjadi sensasi di internet kerana saiz panjang kakinya yang hebat, yakni sepanjang 45 inci atau 1.1 meter. Saiz tersebut sama dengan tinggi rata-rata kanak-kanak perempuan di China pada usia 7 tahun.

Dong yang merupakan seorang mahasiswi jurusan pendidikan guru, mengatakan bahawa kakinya yang luar biasa panjang itu merupakan "warisan" DNA dari kedua ibu bapanya.


Dong Lei
Dong Lei, wanita cantik lulusan sekolah guru yang malahan meniti karier sebagai model

Kini, Dong yang mempunyai tinggi badan 1.8 meter tengah mendalami kerjaya sebagai model dengan mengikuti sebuah program pencarian bakat yang bertajuk Supermodel. Tak heran, semua juri dalam acara tersebut terpegun dengan keindahan kaki Dong yang panjang dan langsing tersebut.

Dong Lei
Selain kakinya, wajahnya yang cantik membuatnya cepat populer
Pada acara itu, salah satu penggemar Dong menyarankannya untuk segera memastikan sepasang kakinya dengan insurans terbaik.

Dong mengaku bahawa saat dia baru berusia 16 tahun, tinggi tubuhnya sudah mencapai angka 1.7 meter. Bimbang akan mengalami postur badan kurang baik, ibu Dong menghantarnya ke sebuah sekolah penampilan dan pembentukan karakter diri. Pasalnya, sang ibu khawatir tubuh Dong akan bongkok dan merasa tidak percaya diri.


Dong Lei
Kakinya yang panjang dan indah ini membuat seorang peminat menyarankannya untuk mengasuransikan kakinya

Dong juga mengatakan bahawa tinggi tubuhnya yang tidak biasa untuk ukurang wanita ini merupakan "warisan" dari ibu bapanya yang juga tinggi. Ayahnya mempunyai tinggi badan 180 cm, sedangkan ibunya 172 cm.

Dong Lei
Foto ini memaparkan perbandingan panjang kaki Dong Lei (kanan) dengan model lain



Kedua ibu bapa Dong menginginkan sang putri untuk mengejar kerjaya di dunia pendidikan sebagai guru. Hal tersebut pun direaliasasikan oleh Dong. Namun, setelah lulus kuliah, Dong memutuskan untuk merintis kerjaya di dunia fesyen sebagai model profesional.

Dong Lei
Dalam setiap posenya, Dong Lei selalu disyorkan untuk menonjolkan keindahan kakinya

Penampilan Dong yang menjulang membuat warga China menggelarkannya "tui tui" atau mempunyai arti si kaki panjang.

Tahun lalu, seorang model asal New York, AS, Brooke Banker, mendakwa sebagai wanita dengan kaki yang terpanjang. Namun, menurut Guiness World Records, bekas atlet bola keranjang, Svetlana Pankratova, merupakan wanita dengan kaki terpanjang di dunia kerana mencapai 1.3 meter.
(Daily Mail, Huffington Post)
0 Komentar untuk "Model Cantik Ini Menjadi Sensasi Kerana Memiliki Panjang Kaki Yang Panjang"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info