Inilah Fakta-fakta Yang Menarik Mengenai Payudara Wanita



Payudara mempunyai fakta yang boleh mengejutkan bagi wanita. Perkembangan payudara bermula apabila baligh dimana hormon estrogen dan hormon pertumbuhan menyebabkan perkembangan payudara, yang terdiri dari jaringan kelenjar dan lemak.Berikut adalah beberapa perkara yang mengejutkan yang mungkin belum anda ketahui tentang kelenjar mammae (kelenjar susu) ini:1. Beberapa wanita boleh orgasme melalui rangsangan payudaraDua pendidik seks terkemuka pernah melakukan kajian mendalam untuk menyokong tuntutan bahawa perempuan boleh mencapai orgasme melalui rangsangan payudaranya sendiri. Dorian solot dan Marshall Miller, melaporkan bahawa satu peratus wanita dalam kajian mereka mampu untuk orgasme dengan bermain payudara mereka.2. Saiz payudara tidak samaSetiap orang mempunyai ciri-ciri yang tidak simetri, lengan yang satu lebih panjang daripada yang lain, kaki yang lebih besar dari yang lain, bahkan satu payudara yang lebih besar dari yang lain. Dalam sebuah kajian yang diterbitkan dalam International Journal of Clothing Science and Technology, payudara kanan ditemui rata-rata lebih besar daripada sebelah kiri.

3. Payudara boleh seberat 3 buah batu bata
Bayangkan anda membawa 3 batu bata sepanjang hari setiap hari dan kemudian tidur dengan mereka. Rata-rata bra boleh menyokong payudara yang beratnya antara 0,23 kg (setengah pon) sampai sembilan kilogram (20 pon), yang seberat 3 buah batu bata.

4. Payudara besar lebih diidamkan lelaki ekonomi rendah
Sebuah kajian yang dilakukan pada tahun 2013 menyimpulkan bahawa lelaki yang berekonomi lebih kurang atau yang berasal dari latar belakang sosial ekonomi rendah, lebih menyukai wanita dengan saiz payudara yang lebih besar. Ini memberi isyarat pada mereka bahawa wanita tersebut mempunyai akses ke sumber-sumber yang lebih baik.

(IFLScience)
0 Komentar untuk "Inilah Fakta-fakta Yang Menarik Mengenai Payudara Wanita "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info