Lelaki Ini Dijatuhkan Hukuman Pelik Oleh Hakim: Dipenjara Atau Menikahi Wanita Cantik

Seorang hakim di Mahkamah Wilayah Smith di Negara Bahagian Texas, Amerika Syarikat, Randall Rogers, memutuskan hukuman unik, aneh dan "ajaib" ketika memimpin sebuah sidang pengadilan. Ia memberikan hukuman yang mengundang tawa hadirin pengunjung sidang.

Hakim Randall Rogers meminta sang defendan, Josten Bundy (21 tahun) memilih hukuman yang akan ia jalani: dipenjara 15 hari atau menikahi sang bekas kekasih. Dalam sidang itu, Bundy mengaku bersalah telah memukul bekas kekasihnya, Elizabeth Jaynes, hingga babak-belur pada Februari 2015 lalu. Bundy memukul Jaynes lantaran sang kekasih mengatakan hal-hal buruk tentang dia.

"Sebagai sebahagian daripada masa percubaan, kamu harus menikahi dia dalam 30 hari ke depan atau dipenjara 15 hari," kata hakim Rogers, yang disambut gelak tawa hadirin.


Josten Bundy-Elizabeth Jaynes
Josten Bundy menikahi Elizabeth Jaynes dihadapan hakim yang menjadi wali sang wanita sebagai hukuman



Semula, Bundy bersedia menerima hukuman penjara. Tapi ketika dia meminta mahkamah memberikan surat untuk memberitahu atasannya di pejabat supaya dia tidak kehilangan pekerjaan selama dipenjara, hakim menolak.



Sedangkan Jaynes yang berparas cantik, yang juga hadir dalam sidang, mengaku malu dengan keputusan hakim itu. "Wajah saya sangat merah. Orang-orang di belakang saya ketawa," ujarnya.

Bundy mengatakan dia dan Jaynes memang merancang berkahwin, tapi rancangan itu memerlukan masa. Ia lantas mengajukan permohonan surat izin berkahwin, manakala tarikh perkahwinannya akan disesuaikan dengan keputusan mahkamah.

Josten Bundy-Elizabeth Jaynes
Mempelai lelaki mencium pengantin wanita: Josten Bundy menikahi Elizabeth Jaynes secara sederhana di ruang mahkamah



Kenneth Jaynes, ayah Elizabeth Jaynes murka atas putusan yang disebutnya tidak masuk akal itu. Dia menghubungi beberapa peguam agar perkahwinan itu tidak terjadi.

Namun, Jaynes dan Bundy tetap menggelar pernikahan secara sederharna di hadapan hakim, bahwa si pengantin wanita tidak sempat membeli gaun putih. Soalnya, mereka diburu tarikh keputusan mahkamah dan hanya mempunyai 18 hari untuk menyiapkan segalanya.
Josten Bundy-Elizabeth Jaynes
Sang terdakwa (kiri) dan hukumannya (kanan)
Pasangan suami isteri baru ini merancang mengadakan upacara yang lebih meriah selepas mereka menabung. Walaupun berkahwin terburu-buru, mereka mengaku tidak menyesal berkahwin.
(Daily Mail. NY Daily News)
0 Komentar untuk "Lelaki Ini Dijatuhkan Hukuman Pelik Oleh Hakim: Dipenjara Atau Menikahi Wanita Cantik"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info