Nasib Karekter 'Power Ranger', Ke Mana Mereka Sekarang?



Kalian yang lahir di tahun 90-an pasti kenal betul dengan filem pahlawan kebenaran yang satu ini. Ya, Power Ranger. Kehadiran siri TV pahlawan ini begitu digemari kalangan anak-anak di zaman itu. Bagaimana tidak, lima tokoh pahlawan ini mempunyai kekuatan super yang sanggup melawan musuh yang wujudnya selalu menyeramkan.

Terkini, siri TV ini hanya tayang hingga tahun 1995. Lantas bagaimana kabar para tokoh legenda itu kini? Seperti dikutip therichest.com, berikut selengkapnya.

1. Austin St. John - Ranger Merah
Nasib Tokoh Power Ranger, Ke Mana Mereka Sekarang?

Austin St. John berperanan sebagai ranger merah di siri 'Mighty Morphin Power Rangers' sejak tahun 1993. Kerjayanya terus melonjak sehingga tahun 2002 dengan peranan yang sama di siri 'Power Ranger' lain yang berjudul 'Forever Red'.

Kini, Austin tak lagi berkostum. Misi kemanusiaannya tetap berjalan di bawah bendera tentera Amerika Syarikat sebagai tenaga perubatan di Timur Tengah.

2. Walter Emanuel Jones – Ranger Hitam
Nasib Tokoh Power Ranger, Ke Mana Mereka Sekarang?

Walter Emanuel Jones sosok yang berada di balik pakaian ranger hitam. Sama dengan Austin, Jones mendapat peranan pertamanya sebagai pahlawan di tahun 1993. Di siri 'Mighty Morphin Power Rangers', Jones hanya sampai tengah musim kedua dan dilanjutkan pada tahun 1999 dalam 'Power Ranges: Lost Galaxy', dan di tahun 2002 dalam 'Power Rangers: Wild Force '.

Kerjayanya sekarang tak lagi memakai pakaian. Jones kini mempunyai peranan sebagai pengisi suara untuk pelbagai tokoh raksasa di pelbagai acara.


3. Thuy Trang – Ranger Kuning
Nasib Tokoh Power Ranger, Ke Mana Mereka Sekarang?

Thuy Trang bergabung menjadi sebahagian daripada 'Power Ranger' pada tahun 1992. Sama dengan Jones dan Austin, Trang juga hanya menyelesaikan kerjayanya di siri 'Mighty Morphin Power Rangers Jones' hanya sampai tengah musim kedua. Kini Trang sudah tiada, ia mati diumur 27 tahun selepas terbunuh dalam kemalangan pada 2 September 2001.

4. Amy Jo Johnson – Ranger Pink
Nasib Tokoh Power Ranger, Ke Mana Mereka Sekarang?

Amy Jo Johnson adalah wanita yang berperanan sebagai Kimberly Ann Hart, ranger pink, di siri 'Mighty Morphin Power Rangers'. Johnson tampil sebanyak 137 episod. Selepas itu, dia memutuskan untuk mengembangkan kerjaya lakonannya dan mendapat peranan dalam siri tv berjudul 'Felicity' pada tahun 1998.

Saat ini, Johnson merambah dunia muzik. Dia menjadi seorang pemuzik dengan melahirkan banyak lagu-lagunya untuk acara televisyen.

5. David Yost – Ranger Biru
Nasib Tokoh Power Ranger, Ke Mana Mereka Sekarang?

Adalah David Yost, lelaki yang berperanan sebagai Billy Cranston atau ranger biru di siri 'Mighty Morphin Power Rangers'. Ketika itu Yost muncul di 200 episod dan berlangsung hingga empat musim.

Setelah peranannya sebagai ranger biru, Yost mempunyai peranan kecil di acara televisyen yang berbeza dan filem. Sekarang, Yost hanya terlihat dalam sebuah pertemuan para peminat 'Power Ranger' di seluruh dunia.


6. Jason David Frank – Ranger Hijau
Nasib Tokoh Power Ranger, Ke Mana Mereka Sekarang?

Jason David Frank, merupakan seorang seniman bela diri yang berada di balik pakaian ranger hijau. Pada tahun 1997, Frank muncul dalam siri 'Ranger Forever Red' dan 'Power Rangers Dino Thunder' pada tahun 2004.
Saat ini, Frank telah meninggalkan pakaian pahlawannya. Dia sudah menjadi bintang di sebuah reality show yang bernama 'My Morphin Life'
0 Komentar untuk "Nasib Karekter 'Power Ranger', Ke Mana Mereka Sekarang?"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info