Pengantin Baru Ditelanjangi Lalu Diikat di Jalan Raya

pengantin

Seorang lelaki China tertangkap kamera CCTV berdiri di tiang di tengah-tengah jalan raya Provinsi Shandong. Dia dalam keadaan terikat tanpa mengenakan pakaian pun. Yang lebih celaka, lelaki itu ternyata baru berkahwin alias pengantin baru.

Dia dicencang bugil oleh rakan-rakannya. Tak hanya diikat, dia juga dilempari telur.

Rupanya aksi itu sebahagian dari tradisi setempat, yakni "godaan pengantin baru". Selain dilempari telur, lelaki itu juga dilempari kuih pengantin.

Kontan saja pengguna pengendaaraan yang melihat kejadian itu terus ditarik. Sebahagian menghampiri dan bertanya-tanya, apa yang sebenarnya terjadi. Sedar tindakan tersebut mengundang khalayak, teman-teman langsung melepaskan ikatan di tiang.


pengantin baru

Sayang, pengantin lelaki itu sudah terlanjur malu. Dia walaupun tak sempat memakai kembali seluarnya.

Akibat lain, jalanan di sekitar lokasi menjadi jorok akibat lemparan kuih dan telur. Kru penganjur perkahwinan juga membuat masalah dengan memarkirkan kereta mereka di bahu jalan. Plat keretanya mereka tutupi dengan kertas merah.

"Tempat letak kereta di sisi jalan dan menutupi plat nombor keduanya haram dan mereka sebetulnya boleh dituntut," kata Yang Li, juru bicara polis setempat.

Godaan pengantin baru seperti ini merupakan tradisis di beberapa wilayah di China. Dalam pelaksanaannya, seringkali teman-teman pengantin baru melakukan hal-hal usil yang keterlaluan.
Tapi permainan ini nampaknya sudah mulai ditinggalkan sebab terkesan kasar dan menimbulkan kebimbangan bagi korban godaan pengantin baru
0 Komentar untuk "Pengantin Baru Ditelanjangi Lalu Diikat di Jalan Raya"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info