SexyCyborg, Si Hacker Seksi Dari China

SexyCyborg, Si Hacker Seksi Dari Cina
  Beliau selalunya sinonim dengan stereotaip berpenampilan "cupu", berkacamata tebal, dan pendiam. Tapi hacker yang satu ini justru seorang wanita bertubuh seksi. Wow!

Wanita tersebut mengaku mempunyai nama samaran SexyCyborg. Sebagaimana di filem-filem, hacker wanita asal Fushan, China ini memang kerap berpakaian seksi untuk memudahkan akses masuk ke suatu syarikat atau syarikat yang diincarnya.

Namun tak hanya bermodalkan lekuk tubuhnya belaka, SexyCyborg juga mempunyai 'senjata' untuk melakukan penggodaman. Senjata tersebut pun cukup unik kerana berupa kasut high-heels yang direka untuk menyimpan peralatan-peralatan khusus. Kasut tersebut diberi nama: Wu Ying Shoes.

Di sinilah kunci aksi SexyCyborg sesungguhnya.


"Saya cuba memecah perhatian target dengan penampilan yang seksi, dan mereka tidak akan melihat bahaya sebenarnya yang terdapat di kasut saya," ucap si wanita seperti yang dilaporkan oleh Hacker News.

"Setiap kasut mempunyai simpanan yang boleh ditarik keluar tanpa perlu saya mencopotnya terlebih dahulu," katanya lagi.

Dalam kasut yang dibuat khas dengan pencetak 3D tersebut, ia menyimpan peranti seperti USB keylogger yang boleh dimasukkan ke komputer. Lalu juga ada juga router, bateri cadangan sampai peranti untuk menyusup ke rangkaian syarikat sasaran.


Kendati demikian, banyak pihak di kalangan penggodam yang masih meragukan SexyCyborg ini betul-betul hacker sebenar atau sekadar mencari sensasi sahaja, sebab maklumat mengenainya amatlah minimum
0 Komentar untuk "SexyCyborg, Si Hacker Seksi Dari China"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info