Inilah 5 Orang yang Dianggap Paling Layak Mendapat Hukuman Mati

saat ini hukuman mati merupakan hukuman yang masih di perdebatkan dan penuh dengan kontroversi apakah memang harus di lakukan atau tidak tetapi banyak hujah yang menyatakan bahawa hukuman mati adalah suatu bentuk ganjaran yang setimpal atas apa yang mereka lakukan. Terdapat 5 orang di dunia ini yang di anggap sebagai orang yang paling pantas di hukum mati kerana kejahatan yang telah mereka lakukan dalam hidupnya. Apakah alasannya?
 
John Wayne Gacy Jr (c) listverse.com
Berikut ini adalah 5 orang yang di anggap paling pantas di hukum mati yang  ada di dunia atas kekejian yang mereka lakukan seperti di petik listverse :
# 1 Carl Panzram
Lelaki ini menjadi pembuka sebagai orang yang di anggap paling layak di hukum mati. Dalam kes dia mengakui telah melakukan pembunuhan kepada 21 manusia dan men s * domi 1000 lelaki. Iadi anggap tidak mempunyai rasa kemanusiaan kerana tidak meerasa menyesal atas apa yang telah di lakukan. Bahkan sebelum di hukum gantung, ia mengherdik algojo yang akan mengeksekusinya dengan berkata "cepatlah kau mati, aku boleh membunuh 10 orang lagi kalau kamu terus main-main".

# 2 John Wayne Gacy Jr
Orang kedua yang di anggap layak di hukum mati adalah John Wayne Gacy Jr. Dia sering kali memakai pakaian badut dan kerap memilih mangsanya pada sebuah acara-acara tertentu. Dalam kes dia di vonis atas pembunuhan dan kes rogol 33 anak laki-laki. Tak hanya sebatas itu, ia menanam korbannya disekitar rumahnya dan kadang juga di buang di sungai. Atas kekejian yang dia lakukan, dia pun di hukum mati dengan di suntik Illinois sambil berteriak "cium punggungku!"

# 3 Ted Bundy
Orang yang di anggap layak di hukum mati selanjutnya adalah Ted Bundy. Ia kerap kali menjadi stalker, lalu menculiknya, memperkosanya lalu pada akhirnya mangsanya di bunuh. Yang menjadi mangsanya adalah para wanita. Dalam kes ia di tuduh bersalah atas kematian 30 wanita, namun ia juga di curigai bahawa jumlahnya melebihi daripada 30 wanita. Ia sangat di benci dan di anggap kejam oleh banyak orang kerana dalam pengakuannya ada beberapa korban di Pacung dan kemudian di perkosa lagi padahal mangsanya sudah tak bernyawa lagi. Hukuman mati yang di dapatkan adalah di Kerusi Elektrik.
# 4 Alfred Rosenberg
Alfred Rosenberg adalah seorang bekas ahli dari parti Nazi yang di anggap layak untuk di hukum mati. Ia dianggap sebagai otak atas dasar yang ada di negaranya yang menganut sistem anti-Semit iaitu keykinan yang kita tahu Buyung kepada meninggalnya 5 juta kaum yahudi yang ada di Eropah selama perang dunia ke-2. Ia akhirnya di hukum gantung kerana didapati bersalah pada mahkamah Nuremburg.

# 5 Ernst Kaltenbrunner
Yang terkahir adalah Ernst kaltenbrunner seorang bekas pegawai nazi pada masanya. Dalam kesnya, ia diketahui mempunyai akses kepada keputusan atas pembunuhan warga dan pembunuhan tentera Amerika Syarikat dan United Kingdom serta bertanggungjawab aras Kem kepekatan yahudi.
0 Komentar untuk "Inilah 5 Orang yang Dianggap Paling Layak Mendapat Hukuman Mati "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info