Melihat Keunikan Festival Kemaluan Lelaki di Jepun

Melihat Keseruan Festival Kemaluan Pria di Jepang
   Dari berbagai macam festival yang digelar, terdapat satu perayaan yang cukup unik diadakan setiap tahun di Jepun. Apa itu?

Festival ini bernama Kanamara Matsuri atau festival kemaluan lelaki yang rutin dilakukan setiap hari di minggu pertama bulan April. Tradisi yang dilakukan di Kuil Kanayama ini dimeriahkan oleh pelancong dalam dan luar negeri kerana pelbagai macam bentuk organ intim lelaki yang dipamerkan sangat menarik perhatian masyarakat.




Festival ini bermula dari cerita legenda Dewi Izanami melahirkan Dewa Api Kagutsuchi dengan sakit dan menderita muntah ketika si bayi masih berada di dalam rahim. Saat si Dewi melakukan metaplasia, perubahan janin ke bayi hendak dilahirkan, ditahan oleh dewa jahat sehingga sukar ke luar. Akhirnya si dewi meminta tolong ahli pandai besi untuk mengeluarkan. Saat tarik menarik digambarkan seperti saat berhubungan seks. Selepas ke luar, jadilah dia Dewa Api yang menaungi tambang dan logam. Hasilnya, kini banyak yang berduyun-duyun ke sana untuk berdoa agar berjaya usahanya. Demikian pula banyak pasangan agar keharmonian dan ada keajaiban dalam keturunan seperti kemakmuran, pasangan harmoni, mudah melahirkan, kecederaan tubuh bahagian bawah boleh sembuh, termasuk juga bagi pesakit AIDS boleh sembuh.



Festival Kanamara pada awalnya dilakukan untuk menghalau penyakit kelamin. Lalu menjadi semakin terkenal di tahun 1965. Lalu tahun 1977 berubah menjadi Kanamara Festival dengan idea-idea asli dan baru seperti memarut lobak ramai-ramai, dan sebagainya.

Kini festival tersebut sangat popular bagi para pelancong dan sekaligus juga sering dilakukan pengumpulan dana bagi para korban HIV selama festival berlangsung. Selain itu terdapat festival erotik dengan banyak lukisan kayu besar-besar berbentuk zakar dipamerkan sehingga banyak wanita naik ke sana untuk bergambar. Makanan, ais krim dan sebagainya juga banyak berbentuk alat kelamin lelaki tersebut
0 Komentar untuk "Melihat Keunikan Festival Kemaluan Lelaki di Jepun"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info