Pemain Bola Sepak Ini Berikan Bola Kepada Rakannya Dengan Cara Break Dance (Video)

Pesepakbola Ini Berikan Umpan dengan Break Dance

 Banyaknya pemain bola sepak yang sering menjaringkan gol, terkadang sosok seorang perantara atau assist terkadang dilupakan begitu saja. Padahal umpan yang tepat mempunyai peranan penting di dalam kejayaan pasukan bola sepak.

Pemberi umpan memang mempunyai cara suapan yang berbeza-beza. Seperti yang dilakukan pemain bola sepak asal Jepun yang bernama Masaki Chugo ini. Pemain bola sepak yang bermain di Tokyo Verdi ini melakukan assist dengan cara yang tak biasa yang tak dilakukan pemain bola sepak pada umumnya, yakni mengumpan dengan cara break dance. Bagaimana caranya?

Hal ini terjadi pada laga J2 League antara tuan rumah Tokyo Verdi dan Crezo Osaka di mana pada minit ke 46 Verdi melakukan serangan melewati sisi kanan melalui umpan satu-dua. Namun bola mampu dicapai tetapi arahnya tak sempurna. Hal itu dimanfaatkan baik oleh Chugo yang berada di dalam kotak penalti, apabila ia meraih bola liar tetapi kedudukan Chugo tergelincir.

 .
Hebatnya, pemain tengah berusia 32 tahun tersebut tetap menguasai bola walaupun kedudukannya tak berdiri. Chugo terlihat sempat terjatuh ketika hendak berebut bola. Sambil berputar ia melakukan 'break dance' dan langsung memberikan umpan ke Alan Pinheiro. Lalu, tanpa ampun, Alan langsung menembak dengan keras dan gawang Crezo membuat skor menjadi 1-0.

Namun malangnya kemenangan tersebut gagal dipertahankan oleh Verdi, Crezo mampu menyamakan kedudukkan di minit ke 79 melalui pelekat, Diego Forlan. Akhirnya, pertandingan pun berkesudahan dengan skor 1-1.
Ini dia aksi umpan briliannya:
0 Komentar untuk "Pemain Bola Sepak Ini Berikan Bola Kepada Rakannya Dengan Cara Break Dance (Video)"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info