Pukul Punggung Wanita, Trend Baru Trik Foto Jepun Dengan Patung Pemain Baseball

Copyright by rocketnews24.com
 
Kreativiti dan rasa humor boleh muncul di mana pun dan melalui objek apa pun. Begitu juga yang dilakukan oleh banyak orang termasuk di Jepun. Anda tahu sendiri bahawa Jepun merupakan rumah dari kebanyakan cerita dan tokoh anime atau manga yang beredar di pasaran seperti Inuyasha, Hachiko dan lain sebagainya.

Hal ini kemudian menjadikan banyak kawasan Jepun mempunyai patung-patung icon tokoh anime dari pelbagai siri, salah satunya adalah patung Taro Yamada. Seperti dipetik dari rocketnews24.com, salah satu daerah di Jepun bernama Mizushima terkenal kerana saga besbol 'Dokaben', yang begitu popular dengan tokoh protagonis bernama Taro Yamada yang dibuat patung perunggunya di Bandar Niigata.


Patung Taro Yamada/ Copyright by rocketnews24.com 
Patung Taro Yamada/ Copyright by rocketnews24.com

Walaupun saga siri Dokaben sudah lama selesai sejak tahun 1995, namun sepertinya kreativiti orang-orang Jepun sedang berapi-api untuk membuat selfie bersama patung Taro Yamada. Hal ini dipelopori oleh Shinya Nishimura, seorang creative director akhbar lepas di Okinawa yang punya idea lucu mengumpulan foto slapstick comedy dan menamakan projek ini dengan "Butt Bat Girls".

Contoh foto Butt Bat Girls/ Copyright by rocketnews24.com 
Contoh foto Butt Bat Girls/ Copyright by rocketnews24.com


Foto-foto yang dihasilkan tentu saja sesuai nama proyeknya, dengan banyak pose wanita yang seakan dipukul pantatnya oleh pemukul baseball Taro Yamada. Ini menjadi salah satu tren tersendiri di Jepang yang banyak mengisi sosial media dan banyak juga yang mengirim foto-foto unik mereka saat dipukul oleh Taro Yamada.

Copyright by rocketnews24.comCopyright by rocketnews24.com

Yang lebih menarik, espresi mereka yang lucu dan unik boleh disiarkan oleh Shinya Nishimura. Tentu saja fokusnya bukan pada tindakan kekerasan terhadap wanita atau gangguan seksual. Semua projek foto ini hanya untuk lucu-lucuan dan mengekspresikan penghargaan adanya patung-patung tokoh anime di Jepun. Malahan, semua model wanita yang melakukan pun juga menunjukkan ekspresi senyum dan tanpa paksaan.

Copyright by rocketnews24.comCopyright by rocketnews24.com

Nah, bagaimana dengan Anda sendiri? Punya ide unik serupa yang tidak kalah lucu dan menarik? boleh juga nih menciptakan tren selfie sendiri yang kreatif.
0 Komentar untuk "Pukul Punggung Wanita, Trend Baru Trik Foto Jepun Dengan Patung Pemain Baseball"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info