Seragam Pramugari Syarikat Skymark Airlines Ini Dikecam Kerana Terlalu Seksi

Syarikat penerbangan kos rendah (Low Cost Carrier) Jepun, Skymark Airlines mendapat kecaman di Jepun kerana seragam baru pramugarinya terlalu seksi dengan skirt yang terlalu tinggi.

Skymark Airlines Flight Attendant
Pramugari Skymark berpose dengan seragam baru mereka di dalam pesawat baru Airbus A330


Model potongan seragam yang terlalu minimum tersebut dikhuatiri boleh mencetuskan terjadinya gangguan kepada para pramugari saat mereka sedang bekerja. Namun para pramugari Skymark tidak merasa bahawa model skirt yang terlalu pendek ini mengganggu keselesaan mereka, walaupun mereka mengatakan bahawa mobiliti mereka dibantu oleh model skirt mini ini.

Seragam baru Pramugari skymark airlines
4 pramugari berpose di hangar saat pelancaran seragam baru. Walau sebahagian kecil para pramugari merasa tak setuju dengan model seragam ini, namun sebahagian besar amat menyukai seragam ini kerana membantu mobiliti mereka.

CEO Skymark Airlines, Shinichi Nishikubo
CEO Skymark Airlines, Shinichi Nishikubo bergambar dengan para pramugari syarikat penerbangannya


Hal tersebut pun juga dipersetujui oleh Ketua Pegawai Eksekutif Skymark Airlines, Shinichi Nishikubo. Ia mengatakan bahawa model seragam tersebut amat menunjang mobiliti para pramugari seraya menegaskan bahawa seragam tersebut cukup pantas kerana tidak menonjolkan lekuk-lekuk tubuh pramugari yang memakai.

Pramugari Skymark Airlines

Skymark Airlines Flight Attendant
Walau isu ini menjadi topik pemberitaan dan perbincangan ramai di Jepun, namun isu ini tidak memberi kesan negatif bagi syarikat penerbangan. Bahkan mereka mencatatkan peningkatan jumlah penumpang yang ketara sepanjang Quarter 3 tahun 2014.
Kerana model skirt yang pendek, pramugari Skymark Airlines harus memegang bahagian tersebut agar bahagian intim mereka tidak kelihatan apabila melintasi tangga

Skymark Airlines Flight Attendant
Screenshot tayangan video candid dalam acara talkshow televisyen di Jepun yang tanpa sensor memperlihatkan ketika seorang pramugari terlihat bahagian peribadinya saat ia membungkukkan badannya untuk mengambil barangnya yang terjatuh di lapangan terbang

skymark airlines flight attendant uniform
Penampilan dan seragam para pramugarinya membuat Skymark Airlines menjadi salah satu syarikat penerbangan kegemaran di Jepun


Syarikat ini memang menjadi salah satu syarikat penerbangan paling kegemaran di Jepun. Pasti anda tahu alasannya.
(Akihabara News, Daily Telegraph)
0 Komentar untuk "Seragam Pramugari Syarikat Skymark Airlines Ini Dikecam Kerana Terlalu Seksi"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info