Inilah 5 Lokasi Naruto yang Juga Ada di Dunia Nyata

Tentu saja hal ini sangat sukar di percaya ternyata Masashi Kishimoto (mangaka naruto) mengarang pelbagai lokasi yang ada di siri naruto ternyata terinspirasi lokasi-lokasi yang ada di dunia nyata yang menjadikan naruto menjadi lebih unik kerana mencampurkan hal-hal yang ada di dunia nyata dengan imaginasi Kishimoto.

Seperti di lapor beritaku, net, ada 5 lokasi yang ada di naruto menyerupai lokasi-lokasi yang ada di dunia nyata. Lokasi apa saja kah? berikut adalah 5 lokasi tersebut:


#1 Monumen Hokage - Gunung Rushmore

Gunung rusmore merupakan sebuah gunung dengan ukiran-ukiran 4 wajah pemimpin tertinggi Amerika Syarikat. Tentu saja sangat mirip dengan tugu hokage pada siri naruto yang mana tugu hokage terdapat wajah-wajah pemimpin tertinggi kampung konoha yang pernah memimpin konoha sebagai shinobi terkuat pada masanya.

#2 Konohagakure dan Nagi

Apa hubungannya konoha dan Nagi? ternyata Mishimoto pernah mengatakan bahawa nagi merupakan tempat asalnya yang menjadi sebuah model untuk membuat sebuah desa untuk naruto yang tak lain adalah konohagakure yang bermakna desa yang tersembunyi dalam dedaunan hutan.

#3 Iciraku Ramen

Ramen mungkin sudah menjadi makanan khas warga Jepun, jadi wajar saja dalam siri naruto juga muncul ramen yang tidak lain adalah makanan kegemaran sang tokoh utama, naruto. Namun Mishimoto mengatakan bahawa sebenarnya Ichiraku Ramen merupakan kedai ramen yang memang ada di dunia nyata tepatnya di dekat tepi laut Fukuoka yang namanya di gunakan juga dalam siri naruto dengan nama yang sama yaitu Ichiraku ramen. Kedai ramen ini milik ibu bapa bernama Teuchi, dan menjadi tempat makan favorite naruto.

#4 Naruto Ohashi

Masih ingat dengan jambatan naruto yang di namakan Naruto Ohashi oleh Tazuma kerana naruto dan pasukan 7 telah menolon Tazuma kerana telah mengalahkan pembunuh bayaran utusan Gazo. Ternyata Jambatan ini juga ada di dunia nyata tentunya dengan nama yang sama juga yang terletak di antara bandar naruto, tokushima dan juga pulau awaji.

#5 Sunagakure dan Bukit PasirTottori

Sunagakure merupakan desa tempat tinggal Garaa yang di mana kampung yang tersembunyi di pasir. Dimana mata memandang desa ini hanya di kelilingi oleh pasir. Ternyata Sunagakure juga ada di dunia nyata dengan nama Tottori, atau biasa di kenal sebagai Bukit Pasir Tottori yang terletak di Tottori.

Itulah 5 Lokasi Naruto yang Juga Ada di Dunia Nyata. Bagaimana menurut kalian? apakah masih ada tempat-tempat yang ada di dunia naruto juga ada di dunia nyata?
0 Komentar untuk "Inilah 5 Lokasi Naruto yang Juga Ada di Dunia Nyata"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info