Lihat! Kerana Rasanya Nikmat, Wanita Ini Ketagih Meminum Air Kencingnya Sendiri


Carrie, seorang wanita berusia 53 tahun asal Colorado, Amerika Syarikat ini mempunyai kebiasaan unik dan aneh yang tak boleh dihilangkan sejak 4 tahun lalu hingga kini. Ia senang, lebih tepat lagi, ketagihan air seninya sendiri.

Ia memberus gigi dengan air kencing, membasuh wajahnya dengan air kencing, mencuci serta mandi juga dengan mencampurkan air seni.

Carrie percaya bahawa air kencing boleh menggantikan fungsi losyen yakni sebagai pelembab kulit dan menjaga kelenturan kulit. Dia juga meyakini air kencing boleh memutihkan gigi dalam dan luarnya.

Dan yang lebih mengerikan adalah Carrie pernah mencuci bola matanya dengan air kencing, sebuah amalan yang katanya "membakar" matanya kerana membuat matanya terasa pedih.

Carrie berkata, meminum air kencing membolehkan dirinya merasakan hal-hal yang berbeza yang melalui tubuhnya.


Ketagihan telah membuatnya tidak menyukai beberapa makanan yang pernah ia sukai, seperi asparagus kerana boleh membuat air kencing menjadi bau.

Bagi Carrie, meminum air kencing itu rasanya seperti air putih dan kadang-kadang seperti air limau.

Carrie meminum air kencing tak hanya kerana menyukai rasanya. Ketagihan itu bermula dua tahun selepas ia didiagnosis menderita kanser kulit pada Januari 2004.

Dia didiagnosis dengan melanoma maligna tahap 3, dan 16 kali melakukan pembedahan kelenjar getah bening.

Doktor mencari kanser dalam tiga kelenjar getah bening, dan mengatakan bahawa meski dengan kemoterapi, dia hanya mempunyai masa satu tahun lagi untuk hidup.

Carrie memutuskan menolak kemoterapi dan mengambil keputusan radikal dengan cuba terapi air kencing, sebuah amalan kuno tetapi banyak yang menggunakan air kencing untuk mencegah atau menyembuhkan penyakit, meningkatkan kecantikan, atau membersihkan perut seseorang.


Bagaimana rasanya ketika pertama kali minum air kencing? "Pertama kali saya minum air kencing, saya tidak muntah, dan itu tidak mengerikan. Jadi saya fikir, anda tahu apa, aku boleh melakukan ini," katanya.

Awalnya ia hanya minum secawan di pagi hari. Kemudian berkembang menjadi 4 cawan sehari, hingga 2 liter. Wow!

Ia yakin terapi air kencing telah menyembuhkannya dari kanser. Namun, Carrie belum bertemu doktor dalam 6 tahun untuk kawalan.

Carrie pernah berunding dengan doktor tentang terapi kuno. Ia memilih bergantung kepada internet sebagai sumber maklumat.

Beberapa pengamal percaya air kencing mempunyai sifat anti-kanser kerana mengandungi protein ketumbuhan.

Hal ini berdasarkan hypotesa bahawa memperkenalkan air kencing ke dalam tubuh, maka akan mula membuat antibodi yang melawan antigen kanser untuk memusnahkan kanser, menurut sebuah artikel yang diterbitkan dalam Medical Hypotheses.
 



Namun, berdasarkan laporan MedicineNet.com belum ada kajian perubatan yang membuktikan urine mencegah, merawat kanser.Carrie berkata, sejak dia mula minum air seni sendiri, dia telah melihat peningkatan tenaga, sendi dan otot terasa kuat. Tapi putrinya, Brenda, takut bahawa kebiasaan ibundanya malah akan membuatnya kehilangan ibu. Ia telah berulang kali meminta Carrie mencari pendapat doktor tentang minum air kencing.Urine diketahui mengandungi banyak nitrogen urea dan creatinine yang bersifat racun, dan terlalu banyak memakan racun ini boleh menyebabkan kekeringan dan gagal buah pinggang.Psikiatri Dr Keith Ablow berkata, Carrie mengalami gangguan Pica. Gangguan ini menyebabkan penderitanya mengalami gangguan kompulsif dengan memakan sesuatu yang bukan organik seperti tahi atau kain, yang tidak berkhasiat.Ia menunjukkan gejala Obsessive Compulsive Disorder (OCD) sehingga Carrie taksub menghabiskan seluruh waktunya dengan air kencing.
Video Carrie meminum air seninya dengan nikmat boleh dilihat di bawah ini:
0 Komentar untuk "Lihat! Kerana Rasanya Nikmat, Wanita Ini Ketagih Meminum Air Kencingnya Sendiri"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info