Trend Popular Di Jepun Spender Wanita Dijadikan Pengikat Rambut Wanita




Bukan Jepun namanya kalau tidak punya pelbagai hal unik, luar biasa dan cenderung aneh. Selain pelbagai program TV yang bikin kamu mengerutkan dahi, sekarang ada lagi benda buatan awam Jepun yang bakal bikin kamu kehairanan sendiri.

Yap, kini di Negeri Matahari Terbit tengah gandrung dengan trend aksesori tak biasa. Disebut tak biasa kerana aksesori ikat rambut ini diperbuat daripada benda yang mungkin tak pernah kamu fikir boleh jadi ikat rambut. Benda itu adalah seluar dalam yang harusnya dipakai di dalam baju.


Inilah Pantshu Shusu yang lucu itu ©Rocketnews24
Inilah Pantshu Shusu yang lucu itu ©Rocketnews24
Seluar dalam dengan renda-renda dan cukup seksi kalau dipakai perempuan itu kini telah berubah fungsi. Saat ini menggunakan ikat rambut bahkan hiasan tangan dari seluar dalam menjadi trend wajib yang menjadi primadona gadis-gadis sehingga perempuan dewasa di Jepun, seperti yang dilaporkan oleh Rocketnews24.

Diberi nama Pantshu Shushu, kamu mungkin tak akan sedar jika ikat rambut tersebut diperbuat daripada seluar dalam. Kerana para perempuan melipat sedemikian rupa sehingga tak menyerupai seluar dalam jika digunakan untuk mengikat rambut ataupun jadi hiasan tangan.


Pantshu Shushu saat jadi hiasan tangan ©Rocketnews24
Pantshu Shushu saat jadi hiasan tangan ©Rocketnews24
Lantaran menawarkan bentuk yang unik dan boleh kamu gunakan untuk mengenakan rakanmu, Pantshu Shushu (panty scrunchies = seluar dalam berkerut) ini pun banyak peminat. Setakat ini ikat rambut seluar dalam boleh kamu beli secara online di Village / Vanguard dengan harga JPY 756 (US $ 6,11
Nah bagaimana menurut hemat kamu? Apakah ada yang cukup berani untuk memakai Pantshu Shushu ini?
0 Komentar untuk "Trend Popular Di Jepun Spender Wanita Dijadikan Pengikat Rambut Wanita"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info