Inilah Iklan Paling Gempak Di Indonesia Agar Orang Islam Menutup Aurat



Ada pelbagai jalan untuk berdakwah. Salah satunya ajakan menutup aurat yang dikemas denga cara unik: memasang banner pada penutup beca motor

Penutup bentor itu mempunyai warna dasar putih. Sebuah ajakan tertulisan tebal pada bahagian atas: "Yuk !!! Tutup Aurat ......" Berikutan tulisan berbunyi: "Jangan sampai ... pahamu lebih murah daripada paha ayam."

Setelah kalimat pelawaan itu, terdapat pelbagai gambar: Dua buah paha ayam dan enam seluar pendek, dengan tulisan "menggelitik" di bahagian bawah gambar.


Tulisan "paha ayam Rp. 7.000" berada tepat di bawah gambar paha ayam. Sementara tulisan "pahamu percuma" berada di bawah gambar enam seluar pendek.

Foto unik ini dimuat naik oleh Facebook komuniti One Day One Juz pada Selasa 10 Mac 2015. Sejumlah pengguna Facebook memberikan komentarnya.

"Di situ kadang saya merasa sedih," demikiat tulis pengguna Facebook, Wijayanti. "Semoga tidak seperti peringatan di bungkus rokok, tapi intinya saya setuju dengan dakwah seperti itu," tulis Eko Abine Nizar.

Admin komuniti ODOJ memberi keterangan "Cara berdakwah yang simpel dan bijak." Namun sayang, tak ada keterangan di daerah mana foto itu diambil. (ism)
0 Komentar untuk "Inilah Iklan Paling Gempak Di Indonesia Agar Orang Islam Menutup Aurat"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info