Kecewa Wajah Kekasih Tidak Secantik Dalam Gambar, Lelaki Pukul Kekasihnya



Foto: copyright stomp.com.sg
 
Media sosial adalah makanan kita sehari-hari. Sudah jadi perkara biasa apabila lelaki dan wanita sudah menjalin hubungan cinta melalui media sosial walau belum pernah bertemu. Ada pasangan yang akhirnya berkahwin, ada juga yang mengakibatkan tubuh lebam-lebam akibat kecewa. Maka berhati-hatilah dengan gambar cantik yang anda pasang di media sosial.

Kisah tragis ini datang dari negara China. Lelaki bernama Huang menjalin hubungan cinta dengan Xiaojin melalui aplikasi media sosial WeChat. Pasangan ini saling mencintai walau belum pernah berjumpa. Keduanya tertarik melalui foto masing-masing dan merasa sudah saling selesa, dilaporkan oleh stomp.com.sg.

Hingga akhirnya Huang berniat menjumpai Xiaojin secara langsung, untuk melihat sendiri betapa cantik sang kekasih. Huang yang tinggal di bandar yang jauh dari Xiaojin sudah menghabiskan banyak wang demi kekasih hatinya. Namun perjuangan Huang berakhir dengan kekecewaan.


Lelaki tersebut kecewa kerana Xiaojin yang dijumpai tak secantik foto-fotonya. Dalam foto yang dipamerkan, Xiaojin mempunyai wajah sangat cantik, dengan wajah bujur, mata bulat seperti boneka dan wajahnya mulus. Ternyata saat dijumpai, wajah Xiaojin bulat dan penuh dengan jerawat.

Foto Xiaojin di sosial media | Foto: copyright stomp.com.sgFoto Xiaojin di sosial media | Foto: copyright stomp.com.sg

Beberapa saksi mata mendengar Huang berkata, "Anda pasti bukan Xiaojin? Kerana kamu dan dia sangat berbeza,"

Kemudian Xiaojin menjawab, "Foto itu adalah aku, aku hanya menyunting dan memakai makeup, sedangkan aku yang saat ini tidak memakai makeup atau apa-apa,"

Merasa dibohongi dengan foto cantik, Huang mengamuk dan menyerang Xiaojin. Beruntung keramaian di tempat awam itu membuat Huang tidak menyerang lebih banyak. Lelaki itu terus terjamin dan Xiaojing dirawat luka-lukanya.

Polis tidak menahan Huang terlalu lama, sebab lelaki itu sudah kembali ke kotanya dan berkata, "Setelah kejadian ini, saya tidak akan percaya lagi pada cinta talian!"

Sungguh menyakitkan, kerana cinta boleh menguap kerana wajah kekasih yang dianggap tidak lagi cantik. Semoga saja kejadian ini membuat kita lebih waspada dan seboleh mungkin tidak menyunting foto terlalu banyak. Be wise!
0 Komentar untuk "Kecewa Wajah Kekasih Tidak Secantik Dalam Gambar, Lelaki Pukul Kekasihnya"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 kopipasss - All Rights Reserved
Template By Catatan Info